• 4
  • 5
2008-07-04, 17:08
Medlem
Papa Dans avatar
Pesto på nässelskott?
Nu har iofs mycket av nässlorna vuxit till sig för mycket och särskilt nere på Gotland kan jag tänka mig. Annars är det jättegott att göra en svenskaktig "pesto" med nässelskott, fin olivolja, rostade solrosfrön och en fin parmesanost.
Citera
2008-07-05, 01:26
Medlem
meepers avatar
Vad är rörorna tänka som? Tillbehör till förrätt eller varmrätt?

Ajvar är tänkbar, dock ingen personlig favorit. Har du tänkt på hummus? Det är alltid gott och passar dessutom till det mesta.

Men som sagt beror det mycket på vad rörorna är tänka att komplettera.
Citera
2008-07-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Vad är rörorna tänka som? Tillbehör till förrätt eller varmrätt?

Ajvar är tänkbar, dock ingen personlig favorit. Har du tänkt på hummus? Det är alltid gott och passar dessutom till det mesta.

Men som sagt beror det mycket på vad rörorna är tänka att komplettera.
De är till förrätt och ska serveras med pitabröd är det tänkt.
Citera
2008-07-05, 23:25
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Det ska jag göra. Men det känns som lite mycket ost, med fetaostkrämen också som vi tänkte ha. Bra tips annars!

Ajvar har jag inte tänkt på som ett alternativ, det ska också provas!

Man märker inte att det är ost i krämen jag vet faktiskt inte varför den ska med i man kanske kan stunta i den.

Ett annat förslag är att köpa billigare gröna oliver köra dem i mixern kort tid med chiliolja så har de en olivröra som är god. Det är iof inte riktigt en röra man kan dippa och jag vet inte om den går ihop med temt. Hommus är dock något som funkar men inte min egen favvo.
Citera
2008-07-06, 00:05
Medlem
w84funs avatar
En riktigt god taramoslatata. Förstår inte varför det inte finns på alla butiker i Sverige. Inte riktigt samma tema men ändå, det är gott.

Har ni tänkt ha samma mat till barnen? Har ni någon som sköter servering och disk? Kom ihåg i alla fall att ha stora skålar med chips och popcorn till barnen och även en stror bålskål. De ska ju ha kul de med!
Citera
2008-07-06, 01:11
Medlem
meepers avatar
Tapenade kanske?

Då slipper du problemet med osten. Fast var försiktig med vitlöken om det finns sådan också i tsatsikin.
Citera
2008-07-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
En riktigt god taramoslatata. Förstår inte varför det inte finns på alla butiker i Sverige. Inte riktigt samma tema men ändå, det är gott.

Har ni tänkt ha samma mat till barnen? Har ni någon som sköter servering och disk? Kom ihåg i alla fall att ha stora skålar med chips och popcorn till barnen och även en stror bålskål. De ska ju ha kul de med!

Ja, vi har en barnbuffé också beställd från catreingfirma, samt en köksmästare som ska laga till menyn. Det enda vi behöver göra är att handla hem grejerna.
Så har vi en kille från Tuttbitarens dagis som ska vara lekfarbror och ta hand om småbarnen så att föräldrarna får äta ifred. De ska få spel. filmer, kritor och papper och fiskdamm.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in