• 1
  • 2
2008-04-21, 23:08
Medlem
Babjaks avatar
The title says it all, tänkte om nån visste varför?
Citera
2008-04-21, 23:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är personligt, vissa har inget emot vatten och som gärna kan tänka sig att ta sig en simtur ibland...
Citera
2008-04-22, 12:13
Medlem
Mimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det är personligt, vissa har inget emot vatten och som gärna kan tänka sig att ta sig en simtur ibland...

Turkisk van älskar vatten. Annars har jag ingen aning varför.
Dom är kanske dåliga simmare?..
Citera
2008-04-22, 12:30
Medlem
Tjohildas avatar
Min kisse är en vanlig svensk bonnkatt med lite skogisgener, men hon bara älskar att komma in i duschen när jag duschar. Så visst finns det många katter som gillar vatten!
Citera
2008-04-22, 15:48
Medlem
Jag hade en bondkatt för några år sedan som älskade vatten. Han satte sig gärna under en vattenkran vi hade och väntade på att vi skulle sätta på kranen. Sen kunde han sitta i timmar och titta på strålen och leka med vattnet
Citera
2008-04-22, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babjak

Varierarr från katt till katt, men kan tänka mig generellt at det beror på kattens renlighet, dem ogillar när andra dofter blandas med deras egen pälsdoft, och kan just därför skippa badandet för att slippa en massa extra jobb....katter e ju över lag (verkar det som iaf) vara väldigt smarta eller hur man nu ska beskriva deras intelligens.

Min förra katt älskade att krypa up i knät på mig när jag tände en joint ...men den avskydde öl...
Citera
2008-04-22, 16:34
Medlem
klybans avatar
Vi har en turkisk van och han märker inte ens när det börjar ösregna, där andra katter springer och gömmer sig.

Men han är sån också att gör det inte på hans sätt så ska han inte göra det.
Så vi aldrig lyckats bada honom, kanske får testa i stuga och ta ut honom i vattnet och se vad ha tycker om det(blir la klöst i bitar )

Man märker dock att Van katten har en väldig nyfikenhet på vatten som jag inte sett på bondkatter i alla fall.
Citera
2008-04-23, 11:29
Medlem
Xiders avatar
En av mina katter älskar vatten. Så fort en kran öppnas är hon där och plaskar under den. Locket på toan måste vara nedfällt, annars är hon där också. Badar man har man sällskap och i duschen skuttar hon runt och försöker fånga shampoobubblor.
Hon är vanlig bondkatt.
Även min förra katt var förtjust i vatten.
Citera
2008-04-23, 11:32
Medlem
Citat:

De gillar avslaget vatten
Citera
2008-04-23, 12:46
Medlem
orvarens avatar
Min gillar öl ganska skarpt! (han får dock bara typ en halv tesked på fredag-kvällen)
Citera
2008-04-23, 12:53
Medlem
Citat:

Det e främst utekatter som inte gillar det, ligger i deras instinkt och de får svårt att behålla kroppsvärmen om de blir nedkylda med vatten.
Citera
2008-04-23, 15:35
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det e främst utekatter som inte gillar det, ligger i deras instinkt och de får svårt att behålla kroppsvärmen om de blir nedkylda med vatten.

Det kanske stämmer, ingen av våra katter har gillat vatten. Eller ja, en hankatt vi hade brukade leka med vattenkranen ibland, fast där är det ju inga stora mängder så det räknas ju inte.

En annan katt vi hade svimmade i badkaret när vi skulle duscha honom! Jag tror inte han tyckte om det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in