2008-05-11, 14:05
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yehaaaaa
Snacka om att du är kräsen om du ger Montana 5/10. Hur skulle en burk som har 10/10 fungera enligt dig?

En burk som ger 10/10 ska funka som belton fast lite mindre damm och tyngre färgskala(se montana hc)

Black är rätt dåliga dåligt tryck och dammiga/rinniga .
Citera
2008-05-13, 23:57
Medlem
fittlampas avatar
Någon som har provat Molotows nya tankmarker?
Den ser väldigt häftig ut från utsidan, men har ingen aning om vad det kan vara för sorts penna alltså..

http://fatcap.se/?c=2&g=28
Citera
2008-05-15, 01:57
Bannlyst
*Duane Lee goes besserwisser*

För att göra ett litet inlägg, jag förstår inte poängen med att vara så kräsen med burkar.
Alla här vet att det finns oldschool målare som la fetare pieces än
vad de flesta här kommer att lägga under hela sitt liv.
Detta gjorde dom med vanliga rack cans!!

Även all graff idag målas ju med det sortimentet som finns.
Man ska ju inte tro att de som är riktigt grymma målar med
nå slags hemliga super burkar.

Allt handlar om cancontrol.
Så tycker ni att burken suger så kanske ni borde fundera på
hur er cancontrol är.

Dammar burken mycket så skulle en duktig målare få till det
ändå, då en duktig målare har förmågan att anpassa målningen
efter elementen man använder för att skapa den med!

Man kan skylla på 1000 anledningar till varför piecen inte blev bra.
Men alla vet att i slutändan är det endast målarens erfarenhet och
skills det handlar om.

Så sluta larva er och ta och fixa färg och dra och öva can control istället!

Ledsen om jag är tjurig idag, men ja jag vet inte.
Flashback ibland alltså...
Senast redigerad av DuaneLeeEvans 2008-05-15 kl. 02:00.
Citera
2008-05-15, 02:16
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuaneLeeEvans
*Duane Lee goes besserwisser*
Du har en poäng men det finns vissa självmotsägelser i det du säger.
Du säger att burkar inte spelar roll men att man måste anpassa målningen efter burken. Riktigt dåligt täckande färg är ju ett problem, liksom riktigt rinnande burkar. Jag håller med dig om att många är allt för kräsna, om inte annat kan man bomba upp färgen, men att all färg skulle vara bra, eller ens okej - är verkligen inte sant. Det finns en hel del färg som är riktigt jävla usel.

Däremot känns det jävligt pajas att gnälla på köpefärg, jag snackar om dålig rackfärg.

Förövrigt vill jag mest tipsa om Corrostabils roststop. Den svarta. Kom över ett gäng sådana nyss och de var precis så fina som jag minns dem, verkligen dunderfärg som duger till allting. Tjock och täcker dunder, går att lägga över allting. Väldigt lik covers-all färgen.
Betyg: 5/5!

Corrostabils svarta sprayfärg, vilken jag också befattat mig med, är lite sämre. Mycket vattnigare och täcker sämre, dessutom lägre tryck. Helt okej för att vara "gratisfärg" men inte i närheten av storebrorsan. 3/5
Senast redigerad av Dr.Jekyll 2008-05-15 kl. 02:20.
Citera
2008-05-15, 10:18
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Corrostabils svarta sprayfärg, vilken jag också befattat mig med, är lite sämre. Mycket vattnigare och täcker sämre, dessutom lägre tryck. Helt okej för att vara "gratisfärg" men inte i närheten av storebrorsan. 3/5

Det är tråkigt om att 400ml Corrostabil (som jag antar att du menar) inte är som den gamla 400ml Carlofon. DET var grejer det. Härligaste burken någonsin till tags.
Citera
2008-05-15, 10:56
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Skitsamma om det är ett fegisink, kan man köpa det på Childstore?

Inte vad jag vet, bara fatcap som har det i sverige tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Någon som har provat Molotows nya tankmarker?
Den ser väldigt häftig ut från utsidan, men har ingen aning om vad det kan vara för sorts penna alltså..

http://fatcap.se/?c=2&g=28

Den ska vara en sådan "ludd-penna". Alltså en utan pump med ett sorts ludd i pennan som suger upp inket och gör så det kommer lagom men ink till udden. Som vanliga spritpennor och så vidare.
Citera
2008-05-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Du har en poäng men det finns vissa självmotsägelser i det du säger.
Du säger att burkar inte spelar roll men att man måste anpassa målningen efter burken. Riktigt dåligt täckande färg är ju ett problem, liksom riktigt rinnande burkar. Jag håller med dig om att många är allt för kräsna, om inte annat kan man bomba upp färgen, men att all färg skulle vara bra, eller ens okej - är verkligen inte sant. Det finns en hel del färg som är riktigt jävla usel.

Däremot känns det jävligt pajas att gnälla på köpefärg, jag snackar om dålig rackfärg.

Förövrigt vill jag mest tipsa om Corrostabils roststop. Den svarta. Kom över ett gäng sådana nyss och de var precis så fina som jag minns dem, verkligen dunderfärg som duger till allting. Tjock och täcker dunder, går att lägga över allting. Väldigt lik covers-all färgen.
Betyg: 5/5!

Det är de dom säljer på jula va?
Citera
2008-05-15, 14:16
Bannlyst
Självklart syftade jag inte på att all färg skulle vara lika bra.
Kanske framgick dåligt.
Men faktum är att både montana black, motana gold, belton, mtn hardcore och mtn alien är bra burkar.
Jag funderade på om jag skulle lagt till i mitt inlägg där uppe att detta endast gällde så länge man målade med de stora märkerna, men så kom jag att tänka på att det faktiskt finns folk som är så grymma att dem kan måla med nästan vilken färg som hellst.

Men slutpoängen är i alla fall att folk borde sluta vara så gnälliga, rackar ni färg på rusta kanske ni kan räkna med att färgen är dålig, köper ni färg som många graffitimålare över världen använder och tycker den är dålig så bör ni nog titta till era egen förmåga först och främst.

Ursäkta om mitt förra inlägg blev dubbeltydigt, var lite trött.
Citera
2008-05-15, 15:25
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Självklart syftade jag inte på att all färg skulle vara lika bra.
Kanske framgick dåligt.
Men faktum är att både montana black, motana gold, belton, mtn hardcore och mtn alien är bra burkar.
Jag funderade på om jag skulle lagt till i mitt inlägg där uppe att detta endast gällde så länge man målade med de stora märkerna, men så kom jag att tänka på att det faktiskt finns folk som är så grymma att dem kan måla med nästan vilken färg som hellst.

Men slutpoängen är i alla fall att folk borde sluta vara så gnälliga, rackar ni färg på rusta kanske ni kan räkna med att färgen är dålig, köper ni färg som många graffitimålare över världen använder och tycker den är dålig så bör ni nog titta till era egen förmåga först och främst.

Ursäkta om mitt förra inlägg blev dubbeltydigt, var lite trött.
Men du kan ju inte sticka under stolen att det faktiskt är skillnad på det olika graffitiinriktadeburkarna.
Citera
2008-05-15, 15:35
Bannlyst
klart det är skillnad. men ingen av dem är direkt dålig.
Ingen av dom är någon superperfekt burk heller.
Men man behöver ingen superperfekt burk
för att måa schysst graff.
jag såg att någon hade gett montana black 5/10.
någon hade gett mtn hardcore 1/10?
Jag kan säga att dom personerna vet inte vad dom pratar om.

Sen beter sig burkarna även olika beroende på väderförhållanden.
Vind, temperatur och fuktighet spelar roll.
Blåser det mycket så dammar det mer, är det kallt så täcker dom dåligt,
är det väldigt fuktigt ute så blir det också knas då väggen därmed också är fuktig.

Sen verkar många klaga på att det är lågt tryck.
Man kan ju knappast ge en burk dåligt betyg för att det är lågt tryck?
Personligen tycker jag det är helt underbart om det är lågt tryck!
Då kan man ju stå och pilla med detaljer och såna saker utan att få så mycket drips!
Att ni själva inte gillar att stå och pilla, att ni vill fylla mycket färg på kort tid gör inte själva burken dålig, det innebär bara att den inte passar ert syfte.

Många aspekter att väga in när man gör en recension!
Citera
2008-05-15, 15:50
Medlem
Citat:
klart det är skillnad. men ingen av dem är direkt dålig.
Ingen av dom är någon superperfekt burk heller.
Men man behöver ingen superperfekt burk
för att måa schysst graff.
jag såg att någon hade gett montana black 5/10.
någon hade gett mtn hardcore 1/10?
Jag kan säga att dom personerna vet inte vad dom pratar om.

Sen beter sig burkarna även olika beroende på väderförhållanden.
Vind, temperatur och fuktighet spelar roll.
Blåser det mycket så dammar det mer, är det kallt så täcker dom dåligt,
är det väldigt fuktigt ute så blir det också knas då väggen därmed också är fuktig.

Sen verkar många klaga på att det är lågt tryck.
Man kan ju knappast ge en burk dåligt betyg för att det är lågt tryck?
Personligen tycker jag det är helt underbart om det är lågt tryck!
Då kan man ju stå och pilla med detaljer och såna saker utan att få så mycket drips!
Att ni själva inte gillar att stå och pilla, att ni vill fylla mycket färg på kort tid gör inte själva burken dålig, det innebär bara att den inte passar ert syfte.

Många aspekter att väga in när man gör en recension!

kunde inte sagt de bättre... olika burkar är till för olika saker!

ja går ju inte o köper en coversall 750ml när ja ska göra svarta detaljer som en mtn alien hade vart bättre till?

har kört kanske 10 burkar hardcore, varav 8 har knasat... har inte haft ett enda problem med black däremot, så skinalld är det! hardcore ska man skaka sönder o köra med när de e varmt annars friflödar dom, detta är inget ja gjort då ja inte vill ha högt tryck o vädret är ju som det är i sverige, med andra ord är den inget för mig!

Då väljer jag ju en annan burk såklart, dock ger jag ett betyg på 2/10 till mtn hardcore bara för att iaf 2 burkar funkade... Dom funkade o andra sidan rätt bra!
Citera
2008-05-15, 15:56
Bannlyst
Du måste haft grym otur med dina burkar.
Här uppe målas det året om med mtn hardcore.
Då kan jag upplysa för er som inte vet det att jag bor i Luleå.
Skaka sönder? Det har då jag inte upplevt då jag målat med dem.
Inte heller verkar mina kumpaner behöva göra det heller.
Så du måste som sagt haft någon grym otur med dina burkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in