2008-11-26, 23:05
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewmates
Namn: Clas Ohlsson sprayfärg, vet ej namnet
Typ: Sprayburk
Betyg: 1/10
Bra: Den var perfekt att elda upp för att få värme
Dåligt: Allt. Pigmentet, rinnet,
Extra kommentar: Aldrig vart med om något sämre, förstörde min i övrigt grymma piece, plus min nya jacka för 3 lakan

Är det fö. någon som vet om HL's rea gäller TOM Onsdag eller bara tills på tisdag ?

Claes Olssons burkarna är de enda som finns i min stad, kan lova att det är det sämsta som finns. Den vita syns knappt vilket matrial du än kör på. Enda posetiva är väll att dom inte är så dyr.
Citera
2008-11-27, 21:17
Medlem
fittlampas avatar
Någon som har läst förra numret av UP, det med Hfu?
Skulle vara kul om någon kunde slänga upp en recension och kanske ett torrenttips (Ej länk, se reglerna.)
Citera
2008-11-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Skulle vara kul om någon kunde slänga upp en recension och kanske ett torrenttips (Ej länk, se reglerna.)
Tänker inte ge någon utförlig recension med betyg o.s.v. men jag kan skriva lite kort vad jag tyckte om numret:

Ny fräsh layout (lite synd dock att dom gav upp den förra efter så lång tid men jag tycker själv att den här, i alla fall omslaget, är klart mycket snyggare. Känns som om de äntligen klivit in i the double O's liksom). En del schysta bilder som vanligt, men saknar helt klart en utökad bombingsektion. Väldigt illa ställt på den punkten. Ganska tråkiga intervjuer och artiklar (väldigt subjektivt i och för sig), HFU (Gävle), TSK (Barcelona) och Spit (Göteborg) är inte min kopp te direkt. Artikeln om gänggraffiti i L.A. var inte heller så intressant vill jag minnas. Paintnutz från PUBB är dock alltid uppskattat från min sida så intervjun med honom var välkommen... På det stora hela ett ganska klent nummer men UP är alltid UP... You know what they say - gotta support your local dealer.
Citera
2008-11-27, 23:11
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa

Man får länka till själva sidan som det står "Ladda ner här", men dock inte till själva torrentfilen. Detta fick jag förklarat för mig av Antagonisten själv.
Citera
2008-11-28, 20:06
Medlem
fittlampas avatar
Namn: Underground productions no. 36
Typ: Tidning
Betyg: 8/10
Bra: Kul med en intervju med Shake från AodAe och Göteborg, det var mest därför jag köpte 'na.
Dåligt: För lite bilder på Shakes grejer, intervjun var okej men jag tycker verlkligen att dom hade kunnat klämma in lite mer bilder.
Extra kommentar: Alltid roligt med en Graffititidning!

Namn: Underground productions no. 38
Typ: Tidning
Betyg: 7/10
Bra: Bra intervjuer, Spit från f-ups och göteborg, Hfu från Gävle.
Dåligt: Gillar inte den nya designen.
Extra kommentar: Alltid roligt med en graffititidning, även om det äldre numret kostade 7kr mer.
Citera
2008-12-04, 23:56
Medlem
strawberrykings avatar
Namn: Molotow Premium + Blue soft cap
Typ: Sprayfärg+cap
Betyg: 9/10
Bra: täcker bra, inte dyr, funkar i alla väder
Dåligt: lågt tryck, detta kan även räknas som plus men lite för lågt för min smak.
Extra kommentar: mina första cans, riktigt nöjd med dom trots allt.
Citera
2008-12-07, 18:32
Medlem
Daggys avatar
Namn: Montana pocket
Typ: Liten sprayburk.
Betyg: 3/10
Bra: Liten och smidig. Syns inte när den ligger i fickan. Bra färg.
Dåligt: Först när jag provar så funkar det bra men efter ungefär en halv tag så börjar den "fräsa" ut färg istället för att spruta i en jämn stråle. Jag kollar ner på burken och ser att det runnit massa färg längs kanten på burken och det sitter ett tjockt lager framför capen. Jag skakar mera och provar igen. Nu är strålen bra, men det rinner fortfarande massor längs kanten och strålen fräser till då och då nu med. Det blir jobbigt kletigt och jag måste vänta på att färgen ska torka innan jag vågar stoppa den i fickan igen. Tilläggas bör göras att jag provade med 2 olika sorters caps, och det var lika mycket klet med båda.
Extra kommentar: Alldeles för rinnig, kletig och jobbig. Jag tagar hellre med stora burkar, även om dom är osmidigare och mer synliga. Jag vet inte om det var min burk det var fel på eller om alla montana pocket är såhär.
Citera
2008-12-07, 19:33
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Namn: Montana pocket
Typ: Liten sprayburk.
Betyg: 3/10
Bra: Liten och smidig. Syns inte när den ligger i fickan. Bra färg.
Dåligt: Först när jag provar så funkar det bra men efter ungefär en halv tag så börjar den "fräsa" ut färg istället för att spruta i en jämn stråle. Jag kollar ner på burken och ser att det runnit massa färg längs kanten på burken och det sitter ett tjockt lager framför capen. Jag skakar mera och provar igen. Nu är strålen bra, men det rinner fortfarande massor längs kanten och strålen fräser till då och då nu med. Det blir jobbigt kletigt och jag måste vänta på att färgen ska torka innan jag vågar stoppa den i fickan igen. Tilläggas bör göras att jag provade med 2 olika sorters caps, och det var lika mycket klet med båda.
Extra kommentar: Alldeles för rinnig, kletig och jobbig. Jag tagar hellre med stora burkar, även om dom är osmidigare och mer synliga. Jag vet inte om det var min burk det var fel på eller om alla montana pocket är såhär.
testa med en annan cap så kanske det går bättre.
Citera
2008-12-07, 19:37
Medlem
teknosolvs avatar
Namn: Panduro Hobby, Birsta city Sundsvall
Typ: Rackvänlig butik
Betyg: 10/10
Bra: Har poscas 3M och 5M, pilot super color och lite annat jox. Inga kameror.
Dåligt: Butiksbiträdena var lite för vänliga, steg fram och frågade "Kan jag hjälpa till med något" med ett stort leende.
Extra kommentar:
Citera
2008-12-07, 22:02
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Namn: Panduro Hobby, Birsta city Sundsvall
Typ: Rackvänlig butik
Betyg: 10/10
Bra: Har poscas 3M och 5M, pilot super color och lite annat jox. Inga kameror.
Dåligt: Butiksbiträdena var lite för vänliga, steg fram och frågade "Kan jag hjälpa till med något" med ett stort leende.
Extra kommentar:

Känns det värt att steka ut sina rackställen på nätet, så de själva kan se det och göra det o-rackvänligt? Inte för att jag varken snor saker ellet bor i Sundsvall, men ändå.
Citera
2008-12-07, 22:09
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Känns det värt att steka ut sina rackställen på nätet, så de själva kan se det och göra det o-rackvänligt? Inte för att jag varken snor saker ellet bor i Sundsvall, men ändå.
Jag ska inte tillbaka dit så det gör inget för min del
Citera
2008-12-07, 22:10
Medlem
strawberrykings avatar
Namn: Clash Pirahna
Typ: Klotterkanna för den diskreta
Betyg: 9/10
Bra: bra täckande färg, förljer med en pink soft, täcker nästan lite tunt för min smak, men är toppen att ha i fickan, relativt tysta kulor med. riktigt skinande guldfärg.
Dåligt: läcker lite, inte mycket men lite.
Extra kommentar: helt underbar att alltid ha med sig i fickan, jag köpte en guldkanna, och den ligger perfekt i handen och fickan, samma storlek som "guld spray" som finns att köpa på ekohallen eller dyl. bara att clashen har högt tryck (liknande tryck som molotow burner chrome enligt mig. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in