2009-10-02, 10:00
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastafari4life
Namn : Grogg 6mm
Typ : squeezer
Betyg 2/10
bra : Skönt med en riktigt liten squeezer
Dåligt : F.ö kass.

Någon som har testat Ironlak burkarna på fatcap?

Jag tycker ironlak är den sämsta burken . Kromen är cpdålig, tex den vita färgen täcker mer än kromen ( och då täcker den vita rätt dåligt ).. Dom andra färgerna var i princip lika dåliga.
Citera
2009-10-02, 15:25
Medlem
rastafari4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Jag tycker ironlak är den sämsta burken . Kromen är cpdålig, tex den vita färgen täcker mer än kromen ( och då täcker den vita rätt dåligt ).. Dom andra färgerna var i princip lika dåliga.

Jag som funderat på att beställa, men då vet man det så man inte kastar bort sina pengar kanske blir nån gång när ekonomin tillåter, så man får en egen uppfattning.
Citera
2009-10-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastafari4life
Jag som funderat på att beställa, men då vet man det så man inte kastar bort sina pengar kanske blir nån gång när ekonomin tillåter, så man får en egen uppfattning.
Det är bara att beställa. Den som inte kan måla med Ironlak kan ju hålla sig till vattenfärg. Har tidigare recenserat marknadens burkar och Ironlak håller mer än jämna steg med både Molotow & MTN 94 som idag är bäst enligt mig (kom inte dragandes med Montana Black och påstå att den är bättre, då har ni helt enkelt inte testat de andra). Kolla på Ironlak.com, varför i hela fridens namn skulle Bates, Does, Augor osv köra med dem och acceptera just Ironlak som sponsor när dessa målare skulle kunna kontakta vilken leverantör som helst o få spons?? Så sluta lyssna på toys och skapa dig en egen uppfattning.
Citera
2009-10-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomrider
Det är bara att beställa. Den som inte kan måla med Ironlak kan ju hålla sig till vattenfärg. Har tidigare recenserat marknadens burkar och Ironlak håller mer än jämna steg med både Molotow & MTN 94 som idag är bäst enligt mig (kom inte dragandes med Montana Black och påstå att den är bättre, då har ni helt enkelt inte testat de andra). Kolla på Ironlak.com, varför i hela fridens namn skulle Bates, Does, Augor osv köra med dem och acceptera just Ironlak som sponsor när dessa målare skulle kunna kontakta vilken leverantör som helst o få spons?? Så sluta lyssna på toys och skapa dig en egen uppfattning.

Säger verkligen inte emot dig gällande din uppfattning om ironlak.

Det där med sponsen är ju dock skitsnack, tror inte att de väljer spons helt baserat på vilket märke. Tror att hur mycket de tjänar på det spelar stor roll.
Citera
2009-10-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Säger verkligen inte emot dig gällande din uppfattning om ironlak.

Det där med sponsen är ju dock skitsnack, tror inte att de väljer spons helt baserat på vilket märke. Tror att hur mycket de tjänar på det spelar stor roll.
Ja, självklart så har det med det att göra. Men jag träffade en kille från LoveLetters Crew i somras och snackade lite spons med honom. Nu är han en av de få i LL som inte får spons, men han påstod att alla firmor är likadana, gratis färg, inga pengar. Tror han inte snackade skit med tanke på hur mycket han målar med både Does (Ironlak) och Dare (Molotow). Så jag tror nog att de går en del efter kvaliteten, de icke existerande sponspengarna lär inte vara drivkraften för dessa herrar.
Citera
2009-10-10, 21:12
Medlem
Om det du säger stämmer så är det nog som du säger, men om jag fick välja mellan t.ex. montana och molotow och personligen föredrar molotow, men får ett sämre erbjudande av molotow så väljer jag nog nästan montana iallafall. För man får väl inte obegränsat mer burkar av tillverkarna? Jag skulle iallafall valt montana om vi säger att jag får 6 kannor i veckan i stället för 4 av molotow (högst otroligt låga siffror)
Citera
2009-10-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Om det du säger stämmer så är det nog som du säger, men om jag fick välja mellan t.ex. montana och molotow och personligen föredrar molotow, men får ett sämre erbjudande av molotow så väljer jag nog nästan montana iallafall. För man får väl inte obegränsat mer burkar av tillverkarna? Jag skulle iallafall valt montana om vi säger att jag får 6 kannor i veckan i stället för 4 av molotow (högst otroligt låga siffror)
Jo, så är det såklart. Men om skillnaden är 250 cans i månaden eller 225 st så tror jag inte det kan spela sån stor roll för de sponsrade då de ändå får så pass mycket burkar över så att deras crewmedlemmar även kan måla med dem. Tror att Can2 & co på Montana kan plocka hur mycket de vill, samma med Dare o Molotow, Does & Ironlak, Revok & MTN osv osv. Så summa sumarum lär kvaliteten vara viktig i sammanhanget.
Citera
2010-01-24, 13:54
Medlem
Märke: Hagmans corosol.
Pris: Gratis
Betyg: 4/5

Otroligt skön burk. Grymt bra tryck, förväntade mig mycket mera rinn på grund av trycket men inte en enda droppe kom. Enda skälet att den inte får 5/5 är risken eller priset vilket man än väljer är mycket högt för att få tag på burken.

Mvh Kalium
Citera
2010-01-26, 10:24
Medlem
lockbetets avatar
Fibracolor någon? Är dom lika mycket alkoholbaserad som touch tex? Släng gärna iväg en recension!
Citera
2010-01-26, 21:35
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Fibracolor någon? Är dom lika mycket alkoholbaserad som touch tex? Släng gärna iväg en recension!

https://www.flashback.org/sp13430968

Tilläggas bör också göras att färgerna på locken inte alltid stämmer.
Citera
2010-01-26, 23:21
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
https://www.flashback.org/sp13430968

Tilläggas bör också göras att färgerna på locken inte alltid stämmer.

Tack! Men som sagt, är dom lika hårt alkoholbaserade som touch är?
Citera
2010-01-26, 23:55
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Tack! Men som sagt, är dom lika hårt alkoholbaserade som touch är?

Fibracolor är vattenbaserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in