2008-04-24, 16:57
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Typiskt svenskt vara NOLL distansierad och plocka bort punkt efter punkt med enda argument att du SJÄLV eller folk i din lilla by, inte uppför sig så. Tänk utanför hedemora min vän, världen är stor!

Förklara då i vilka länder folk är så bra och trevliga som du vill de ska vara. Vart man inte har parmiddagar och inte talar bakom ryggen på varandra. Innan dess ska du sluta häva ur dig dumheter.
Citera
2008-04-24, 17:25
Medlem
Ja du, håller med dig på detta och har blivit sjukt trött på det.

Speciellt på 5an, det med att vissa är rädda för att börja känna nya människor och dom ska alltid bli för fulla och börja slåss. vad är meningen med det?

Är så att man vill spotta på dom.

Ja,jag är också svensk.
Citera
2008-04-24, 17:34
Medlem
Håller med TS till fullo. Jag skulle betrakta mig som ursvensk, jag har rötter i Sveriges kulturella hjärta - Siljansbygden - och håller extremt hårt på våra gamla traditioner, men jag avskyr det svenska betéendet.

Det svenska betéendet är en last vars undergång genom det "mångkulturella samhället" man faktiskt ser fram emot.
Citera
2008-04-24, 17:48
Medlem
cecels avatar
Har inte orkat läsa allting, så ber om ursäkt om någon redan påpekat detta faktum, att TS är ännu en missanpassad idiot som tror att han funnit sanningen, när han istället förvrängt den och endast skapar och anammar den för att klaga på andra och anse sig vara bättre själv, när det i själva verket är han som är den största och vidrigaste fjanten.

TS är en typiskt jävla otacksam fittunge och jag hoppas att han råkar ut för lite utländskt beteende snart så får han se hur kul det är.
Citera
2008-04-24, 17:50
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Håller med TS till fullo. Jag skulle betrakta mig som ursvensk, jag har rötter i Sveriges kulturella hjärta - Siljansbygden - och håller extremt hårt på våra gamla traditioner, men jag avskyr det svenska betéendet.

Det svenska betéendet är en last vars undergång genom det "mångkulturella samhället" man faktiskt ser fram emot.
Jag hoppas att såna som du, RASISTER i ordets rätta bemärkelse, går under en dag. Då menar jag inte att du ska dö, utan att du inser hur jävla korkad du är och ber om ursäkt för att du tror att svenskar skulle vara sämre än andra människor i andra länder.
Citera
2008-04-24, 17:54
Medlem
cecels avatar
Citat:
Jag är precis lika svensk som du, född och uppvuxen här, talar inte ens min fars språk längre. Det som skiljer mig från er andra är att jag vuxit upp med en annan kultur rätt nära vid sidan av och därför kan ge en annan syn på saken jämfört med många andra här. Så snacka inte om något jävla "va glad för att du fick komma hit" då jag varit här hela tiden, förmodligen längre än du om jag nu är äldre än dig. Sug på den..

Jag har nu sett ungefär 5-6 inlägg där folk steg för steg svamlar bort mina punkter från första inlägget. Sammanfattningsvis, å nu är jag helt seriös, ingen ironi inblandad; så är vi svenskar i princip helt felfria. Vi har inga störande beteenden, det finns ingenting som är "typiskt svenskt", utan allt flyter fläckfritt i vår kära nation. Vi är aldrig osams, vi snackar aldrig skit, vi uppför oss inte löjligt utan är alltid sympatiska och omtänksamma. Det är den slutsats i alla fall jag drar efter att ha läst igenom den här tråden en gång till. Ni tror säkert att jag är ironisk, eller rent av satirisk nu.. men det är jag inte. Jag drog upp argument och punkter som blivit nedsågade till rötterna, och då får jag acceptera det.

I övrigt så är jag en glad och positiv person. Jag stör mig inte på saker i onödan men tycker om att läsa ut särskilda drag hos människor. Det är rätt kul att försöka lista ut varför någon beter sig på ett speciellt sätt och hur det yttrar sig.

För mig var det iaf kul att ha fått starta en tråd som engagerat många!
"I övrigt är jag en glad och positiv person" Håll käften! Du är fan ingen glad och positiv person märker du väl själv? Jag kan ge mig fan på att folk stör på dig och att du alltid ska påpeka vilka mesar svenskar är. Jaha? Du har bott här hela ditt liv och tror därför att du inte har nåt att tacka sverige för? Din pappa kom ju för fan hit? Utan din pappa hade du inte funnits, men så långt tänker inte såna som du. Såna som du är lättpåverkade! Jag är ledsen att behöva säga det här, men det går inte att bli mer negativ och äcklig än vad du är.

Förbättra dig för helvete! DU har ett ansvar till dina medmänniskor i det här landet. Det är inte vi andra som är rasister, som du lätt kan skylla ifrån dig på, det är DU! Ingen annan!
Citera
2008-04-24, 17:58
Medlem
cecels avatar
Citat:
Är inne på min femte arbetsplats på sju år, har bott utomlands (där av en massa byten av arbetsplatser).. Det har varit likadant överallt och mina åsikter ändrades inte för att jag bodde utomlands..
du haar ju haft samma åsikter hela tiden. Problemet med såna som du är att ni aldrig ändrar åsikter, du är för stolt. Du kommer förmodligen, eftersom du har ett allvarligt hjärnfel, ALLTID tycka att svenskar är hemska människor.

Mitt förslag är att du flyttar utomlands och aldrig kommer tillbaka. Du verkar ju inte trivas här och det är ju synd att du ska behöva plågas ihjäl av människor som går på parmiddagar och har trevligt. Du verkar överhuvudtaget störa dig på människor som är glada.

edit: äh, vilka onödiga inlägg. Du och dina medkumpaner kommer ändå inte fatta nånting av vad jag sagt, och vifta bort det. Men man kan ju alltid hoppas att man kan få en person att bli en bättre människa, och om du lyckas bli det, så ska du ha en eloge!
Senast redigerad av cecel 2008-04-24 kl. 18:01.
Citera
2008-04-24, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaraargh
...................dom ska alltid bli för fulla och börja slåss. vad är meningen med det?

Är så att man vill spotta på dom.

Ja,jag är också svensk.

Men bor i byhåla? Hänger på dräggställen. Har man ingen stil och klass och hänger på hak får man fan skylla sej själv.
Citera
2008-04-24, 19:54
Medlem
Citat:
1) Full svenskar 25+
Man ska skråla till Billy Idol och Carola, man ska headbanga, vädra en massa åsikter som man inte vågare säga annars. Som kille ska man bli jätte kramig eller så blir man aggresiv och slåss. Som svensk ska man gärna bli lite så där föör full. Gärna så att man inte kan stå upp till slut.

Stammer ratt bra pa svenskar men stammer aven in pa andra nordbor, britter, ryssar, balter, polacker m fl.

Citat:
2) Konflikträdsla
Bakom varandras ryggar snackas det så otroligt mycket skit om allt och alla. Man hatar alla som inte tycker eller gör som man själv. Står A och B och snackar skit om C, står senare under dagen A och C och snackar skit om B, och så håller det på. Öga mot öga är man bästisar och vågar inte yttra minsta lilla åsikt. SKULLE det mot all förmodan bli lite gnabb, så blir det inte lite mer än nån svordom och sen går den ene eller den andre där ifrån. Svenskar anser sig ofta vara folk som "säger vad dom tycker rakt ut istället för att hålla på och knusla".. ehm.. OKEJ!

Konfliktradsla och trygghetsnarkomani ar de tva av de absolut framsta svenska karaktarsdragen, IMO. Jag ar dock inte odelat negativ till konfliktradsla, jag gillar sjalv inte konflikter och tycker att den svenska mesigheten ar ratt angenam.

Citat:
3) Falskheten
Goda grannar heter det, det finns nog fan inga goda grannar. Parmiddagar heter det.. finns det nåt som är mer flaskt än två par som försöker ha trevligt med varandra? Oftast är snubbarna polare eller tjejerna och så drar man med sin resp. på en middag. Man ska dra lite platitydmässiga skämt om att "min pojkvän är så lat och städar lite" haha å så ska de andra nicka instämmande på huvdet och lägga armen om sin partner. Killarna ska snacka hockey eller bilar, och tjejerna ska snacka mode eller skit om nån annan tjej som inte är med.

Den beskrivningen skulle passa europeer/amerikaner generellt.

Citat:
4) Viljan att vara olik
Bland många finns det en vilja att vara annorlunda.. att många har den vilja gör ju att alla dessa personer blir likadana. Ni är inte annorlunda bara för att ni skaffar en tatuering på axeln och åker till thailand i två veckor. Ni är likadana.. suck it up!

Aterigen inget typiskt svenskt, snarare vasterlandskt.

Citat:
5) Oviljan att lära känna nya människor
En svensk ska på fest och frågar om man får ta med någon. "jag känner ju ingen" heter det då. Dels vill man inte se ut som ett fån utan vänner som kommer ensam, sen vill man inte hamna utanför om man inte får kontakt med någon.

Samma sak har jag fatt hora fran manga utlanningar pa besok i Sverige sa helt osannt kan det inte vara aven om det inte stammer in pa min bekantskapskrets.
Citera
2008-04-25, 01:06
Medlem
prettygirls avatar
OT och trams raderat.

/Mod
Citera
2008-04-25, 19:45
Medlem
KB886511Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
"I övrigt är jag en glad och positiv person" Håll käften! Du är fan ingen glad och positiv person märker du väl själv? Jag kan ge mig fan på att folk stör på dig och att du alltid ska påpeka vilka mesar svenskar är. Jaha? Du har bott här hela ditt liv och tror därför att du inte har nåt att tacka sverige för? Din pappa kom ju för fan hit? Utan din pappa hade du inte funnits, men så långt tänker inte såna som du. Såna som du är lättpåverkade! Jag är ledsen att behöva säga det här, men det går inte att bli mer negativ och äcklig än vad du är.

Förbättra dig för helvete! DU har ett ansvar till dina medmänniskor i det här landet. Det är inte vi andra som är rasister, som du lätt kan skylla ifrån dig på, det är DU! Ingen annan!

Du är en urtypen av en typisk svensk rasist.. förmodligen blev du trackad av syrianer när du gick i högstadiet, och sen dess har du haft en negativ inställning till allt som inte är 100% svenskt. Du uttrycker dig som en 11-åring och att du inte kan behärska dig när du sitter och knapprar vid tangentbordet är ju bara sorgligt. Sätter min högra pungkula på att du är en grå mus som inte vågar yttra ett ont ord om utlänningar irl, men framför skärmen går det bra! Pajas! Skaffa dig ett liv, och när du skaffat dig ett liv tycker jag att du ska skaffa dig stake, civilkurage, självkänsla, självförtroende etc. för just nu har du ingenting ditt lilla jävla äckel!
Senast redigerad av KB886511B 2008-04-25 kl. 19:53.
Citera
2008-04-25, 21:56
Medlem
cecels avatar
Citat:
Du är en urtypen av en typisk svensk rasist.. förmodligen blev du trackad av syrianer när du gick i högstadiet, och sen dess har du haft en negativ inställning till allt som inte är 100% svenskt. Du uttrycker dig som en 11-åring och att du inte kan behärska dig när du sitter och knapprar vid tangentbordet är ju bara sorgligt. Sätter min högra pungkula på att du är en grå mus som inte vågar yttra ett ont ord om utlänningar irl, men framför skärmen går det bra! Pajas! Skaffa dig ett liv, och när du skaffat dig ett liv tycker jag att du ska skaffa dig stake, civilkurage, självkänsla, självförtroende etc. för just nu har du ingenting ditt lilla jävla äckel!
Haha, nu tar han upp rasistkortet. Som alltid! Jag har inte ens yttrat ett ord om invandrare, det är du som tar åt dig. Med "såna som dig" menar jag inte invandrare, utan jag menar "otacksamma och bortskämda snorungar" Japp, du är en sån . Jag har ingenting emot invandrare, bara invandrare som beter sig som du. Och du hade inga rätt på dina gissningar. Vadå negativ inställning till allting som inte är 100% svenskt? Hur utläser du det? Att jag uttrycker mig som en 11åring, håller jag inte med om, men om det är så, varför ska inte jag få skriva på forumet bara för det? Då får dom väl banna mig om det är så.

Men jag ber om URSÄKT för att jag kallade dig idiot. Det var dumt! Har nu insett att du är sådär eftersom du känner dig ensam och utanför det är ju DIG det är synd om. Jag tror att du skulle må bättre om du inte var så fientlig. Det finns ju helt klart en orsak till varför du är så missanpassad och det kanske är ditt eget fel? Fundera på varför du känner att du inte passar in. Det kan bero på att du är otrevlig och bara känner hat.

Förneka inte. Det är uppenbart om man läser mellan raderna att du känner dig utanför och att du tycker att det är alla andra det är fel på när det i själva verket är du! Gör nånting åt dig själv eller flytta till nåt ställe där du bara har jämlika men jag kan ge mig fan på att du skulle klaga lika mycket på nåt annat beteende isf. Det är HOS DIG felet ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in