Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Tänkvärt snack
Är du min själsfrände eller, du sa mycket fint där och jag håller med, dock är inte alla så. Men visst har man sett det, och jag tror bara folk är rädda att bryta mönstren, ingen vet vad dom ska göra som är nytt så dom kör samma. Sen när dom kommer hem från parmiddagen så suckar båda paren i sina hem, tack gode gud skiten är över. Istället för att man börjar om och gör det man verkligen vill tillsammans.
Men sen finns det dom som gillar myset, men många ggr känns det bara som en kamp om att visa vem som har fått det bäst. För det bjuds ju inte hem till parmiddag och fest om inte huset är i toppskick och man har nåt nytt att visa sina vänner. Det är nog typiskt människor överlag, att alltid vilja skryta och visa var man står. Sen veckan senare ska den andra bjuda till fest och visa hur långt den kommit.
Jag står lite vid sidan om, betraktar och kan tycka det är lite lustigt och obehagligt att man inte kan bjuda de man anser vara sina vänner när det inte är nytapetserat eller den nya bilen är inköpt, storbilds Tv:n eller vad som. Allt ska oftast vara perfekt, och vad är då den vänskapen värd?
Ska man inte bara kunna knäppa upp vars en pilsner på en skitig veranda och strunta i hur det ser ut överallt. Det är livet om du frågar mig, att bara strunta i att haka upp sig på småsaker och njuta av varandras sällskap på djupet.