2008-04-21, 10:24
Medlem
Sherlias avatar
Hej! På senaste tiden har min data betett sig väldigt underligt. Efter ett tags andvändande så kan alting bara lösa sig väldigt plötligt oavsett vad jag sysslar med. Mus, ljud allting bara stannar och efter en stund får jag en blåskärm. När jag sedan startar om datorn så tar den sig till windown men då när den börjar väll ladda skivborted så får jag ingen bakgrund (svart), inga iconer, min taskbar är dubbelt så tjock och enbart klockan och start iconen syns på den. Vis just denna tillfälla så händer det samma låsning igen och en stund efter låsningen en bluescreen.

Jag måste starta om datorn massa gånger innan jag väl får windows att funka.

Jag har kört ett minnen test och alla minnen var ok. Jag har kört en scandisk på windows partitionen och dmina program) och inga fell upptäckta. Jag har totalt 4st hårdiskar med 5 partitioner.

På senaste tiden har en av mina hårddiskar börja låta konstigt, den kan mitt upp i allt låta som att den slår av, typ ett sånt där som låter "PJUUUuuu" men har varken kunna urskilja vilken hårddisk det är eller om det är det som orsaker problemen (har aldrig hört ljudet i samband vid låsningen).

Vad jag vet så har jag inga viruz eller liknande saker (väldigt försiktig med vad jag laddar ner).

Jag kör windows vista 64 bitars.

Snälla hjälp mig komma på vad som är felet.
Citera
2008-04-21, 16:42
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlia
Hej! På senaste tiden har min data betett sig väldigt underligt. Efter ett tags andvändande så kan alting bara lösa sig väldigt plötligt oavsett vad jag sysslar med. Mus, ljud allting bara stannar och efter en stund får jag en blåskärm. När jag sedan startar om datorn så tar den sig till windown men då när den börjar väll ladda skivborted så får jag ingen bakgrund (svart), inga iconer, min taskbar är dubbelt så tjock och enbart klockan och start iconen syns på den. Vis just denna tillfälla så händer det samma låsning igen och en stund efter låsningen en bluescreen.

Jag måste starta om datorn massa gånger innan jag väl får windows att funka.

Jag har kört ett minnen test och alla minnen var ok. Jag har kört en scandisk på windows partitionen och dmina program) och inga fell upptäckta. Jag har totalt 4st hårdiskar med 5 partitioner.

På senaste tiden har en av mina hårddiskar börja låta konstigt, den kan mitt upp i allt låta som att den slår av, typ ett sånt där som låter "PJUUUuuu" men har varken kunna urskilja vilken hårddisk det är eller om det är det som orsaker problemen (har aldrig hört ljudet i samband vid låsningen).

Vad jag vet så har jag inga viruz eller liknande saker (väldigt försiktig med vad jag laddar ner).

Jag kör windows vista 64 bitars.

Snälla hjälp mig komma på vad som är felet.

har du testat med starta med senast fungerande inställningar eller typ startat i felsäkert läge? lyckas det så kanske testa en systemåterställning..
Citera
2008-04-21, 19:46
Medlem
Sherlias avatar
jag har inte systemåterställning påslaget, tycker jag har nog lite plats som jag har :/
Samma skit men felsäker start.

Idag så lyckades datan ta sig ut låsningen, den stoh helt still kanske i 1-2 minuter och som vanligt när blåskärmen skulle komma så släppte låsningen av nån anledning men senare så hände låsning/blåskärmen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in