• 1
  • 2
2008-04-20, 23:08
Medlem
words of minds avatar
Ja, om man har regnumret på bilen man är intresserad av, går det att räkna ut priset på atavas hemsida?

Fan på deras sida verkar det som att man måste redan har försäkrat bilen på sig själv för att kunna få veta priset, hjärndött..

Någon som vet?
Citera
2008-04-20, 23:11
Medlem
Det går utmärkt att räkna ut priset på deras hemsida, så länge inte bilen är importerad, då går det inte ens att försäkra den hos dom..

går man in på försäkringar i listen där uppe så står det ju en stor gul knapp under
' Räkna ut pris '
under bilförsäkring då naturligtvis
Citera
2008-04-20, 23:11
Medlem
ariers avatar
du kan stava och är således läskunnig så du trycker på fliken försäkringar och väljer under bil Räkna ut pris.

Nu måste du göra något dumt som straff så vi andra kan skratta åt dig....
Citera
2008-04-20, 23:14
Medlem
words of minds avatar
Ja, självklart jag är där och trycker på knappen "räkna ut ditt pris". Men det står bara still för min jävla dator.. Tänkte väll att det är något fel på datorn, annars är dom ju inte direkt smarta atavajävlarna..

Men alltså, man måste väll först skriva in sitt pers.nr. och bilens regnr. nedanför för att sedan trycka "OK". För det händer då ingenting om jag skriver in uppgifterna och trycker på "SE DITT PRIS".
Senast redigerad av words of mind 2008-04-20 kl. 23:18.
Citera
2008-04-20, 23:15
Medlem
words of minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batta
Det går utmärkt att räkna ut priset på deras hemsida, så länge inte bilen är importerad, då går det inte ens att försäkra den hos dom..

går man in på försäkringar i listen där uppe så står det ju en stor gul knapp under
' Räkna ut pris '
under bilförsäkring då naturligtvis

Så det går alltså inte att försäkra tex en 325a (bmw) ? Dom är ju alla importerade nångång.
Citera
2008-04-21, 02:32
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batta
Det går utmärkt att räkna ut priset på deras hemsida,

Nja, nåt knas är där allt. Jag fick svaret att mitt personnummer inte fanns, och jag har sedan mer än 30 år ett högst normalt svenskt personnummmer. Körkort har jag också...

/capmac
Citera
2008-04-21, 09:59
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av words of mind
Så det går alltså inte att försäkra tex en 325a (bmw) ? Dom är ju alla importerade nångång.

Det är inte riktigt så som menas. Det menas om dom är importerade av en privatperson.
Citera
2008-04-21, 14:14
Medlem
words of minds avatar
Men alltså, om jag skriver in mitt personnummer och regnumret från bilen jag är intresserad av, får jag detta röda textmeddelandet:

Det saknas uppgifter om din bil i VTR (Vägtrafikregistret). Eftersom uppgifterna är nödvändiga för oss, kan vi tyvärr inte försäkra din bil.

Klickar bara "OK" efter fyllt i uppgifterna, hur fan gör ni?
Citera
2008-04-21, 14:38
Medlem
core_s avatar
Citat:
Men alltså, om jag skriver in mitt personnummer och regnumret från bilen jag är intresserad av, får jag detta röda textmeddelandet:

Det saknas uppgifter om din bil i VTR (Vägtrafikregistret). Eftersom uppgifterna är nödvändiga för oss, kan vi tyvärr inte försäkra din bil.

Och bilen är alltså direktimporterad?

Brukar för övrigt vara svårt att göra automatiska försäkringsofferter på direktimporterade bilar. Anledningen är att det ofta saknas en märkeskod i bilregistret, men finns den kan du absolut försäkra importerade bilar hos Atava.
Säkraste är att ringa direkt till dom och höra hur det är med just den bilen.
Citera
2008-04-21, 16:29
Medlem
coffes avatar
Citat:

Och det får du upp för att bilen är importerad och därför kan du inte försäkra den hos Atava.
Citera
2008-04-21, 20:47
Medlem
words of minds avatar
Jaha, så atava försäkrar inte bmw då?
Citera
2008-04-21, 20:51
Medlem
core_s avatar
Citat:
Jaha, så atava försäkrar inte bmw då?

Men det har inte med bilmodell att göra, det har att göra med huruvida bilen är direktimporterad av en privatperson eller ej

Direktimport är när en bil tidigare har varit registrerad i ett annat land men sedan köpt i det landet och blivit inregistrerad i Sverige, oftast av kostnadsskäl.
Kontra en bil som är svensksåld, då är bilen tillverkad i respektive land men sedan skeppad direkt till Sverige där den får sin FÖRSTA registrering.

Edit
För att reda ut detta, vad är det för årsmodell på bilen du tittar på? Och vad har registreringsnumret för begynnelsebokstav?
Senast redigerad av core_ 2008-04-21 kl. 20:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in