2008-04-20, 22:11
Medlem
keso_411s avatar
min mbp vill inte starta som den ska när jag startar den så låter den som en mac ska låta med melodi grejen sen blir skärmen bara vit och inget mer händer...
det ligger en skiva i spelaren som den tydligen inte kunde läsa innan kan detta vara problemet? jag kan inte få ut skivan genom att trycka på ut knappen..

hjälp mig snälla
tack
Citera
2008-04-20, 22:12
Medlem
jerkuss avatar
Är det en liten macdatorsymbol i mitten med ett frågetecken i?

(Jag använder mitt femhundrade inlägg - för att hjälpa min medmänniska!)
Citera
2008-04-20, 22:16
Medlem
keso_411s avatar
nej det är helt vitt...

härligt med support hela dygnet här
Citera
2008-04-20, 22:27
Medlem
Hispers avatar
Jag har haft liknande problem men dessa har löst sig med att jag kopplat loss all extrautrustning i form av iPod, minnepinnar, externa hårddiska etc följt av en omstart. Därefter har den startat klockrent.

Så om du har externa grejor kopplade, koppla loss och prova igen.
Citera
2008-04-20, 22:29
Medlem
amphilers avatar
Hade det varit en pc så hade jag sagt att du har problem med invertern. Nu vet jag dock inte exakt hur en MacBook Pro är konstruerad, kan vara värt att titta förbi en Mac Service station.
Citera
2008-04-20, 22:37
Medlem
systems avatar
Prova att starta i felsäkert läge genom att hålla nera shift vid uppstart. Om den går igång som du tänkt kan du prova att göra en vanlig omstart efteråt.
Citera
2008-04-20, 23:50
Medlem
keso_411s avatar
den hoppade igång efter att skivan pluppat ut av någon konstig anledning så ja antar att den icke fungerande dvdskivan var boven i dramat..

tack alla för er hjälp ändå..

mod lås å släng tråden tack
Citera
2008-04-21, 01:47
Medlem
Flärps avatar
Om en skiva orsakar fel vid boot och den inte går att mata ut så kan man starta med en systemskiva och få ut disken på det viset.

Kan ju vara bra att tänka på för den som råkar ut för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in