min mbp vill inte starta som den ska när jag startar den så låter den som en mac ska låta med melodi grejen sen blir skärmen bara vit och inget mer händer...
det ligger en skiva i spelaren som den tydligen inte kunde läsa innan kan detta vara problemet? jag kan inte få ut skivan genom att trycka på ut knappen..
Jag har haft liknande problem men dessa har löst sig med att jag kopplat loss all extrautrustning i form av iPod, minnepinnar, externa hårddiska etc följt av en omstart. Därefter har den startat klockrent.
Så om du har externa grejor kopplade, koppla loss och prova igen.
Hade det varit en pc så hade jag sagt att du har problem med invertern. Nu vet jag dock inte exakt hur en MacBook Pro är konstruerad, kan vara värt att titta förbi en Mac Service station.
Prova att starta i felsäkert läge genom att hålla nera shift vid uppstart. Om den går igång som du tänkt kan du prova att göra en vanlig omstart efteråt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!