2008-04-20, 20:32
Medlem
Om man höll muspekaren över en bild i XP kom det fram en liten ikon i vänstra hörnet där bla spara som fanns med, kan jag få fram den funktionen i Vista?
Och om man öppnar bilder i olika fönster så sparades dom alltid i sist sparade mapp i XP men i Vista får man alltid börja att spara i mina bilder mappen, kan man ändra på det? Irriterande när man sparar bilder på olika sidor som man vill ha i samma mapp att alltid klicka sig till den givna mappen.
Citera
2008-04-20, 21:16
Medlem
ojns avatar
Sist jag kollade är Vista en Windowsdist. Övriga OS --> Windows

/Mod
Citera
2008-04-20, 21:18
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Sist jag kollade är Vista en Windowsdist. Övriga OS --> Windows

/Mod
Och sist jag tittade så fanns det även en klistrad tråd på OS Vista Jag hänvisar TS dit.
Citera
2008-04-21, 01:03
Medlem
Jag är mindre gnällig och tycker dessutom att "officiella vista-tråden" är totalt j-a värdelös när det väl ändå är tänkt att hela forum-delen ska handla om windows (vista, som är nuvarande windows-version).

TS: Du högerklickar på bilden, så får du en meny med bl.a. "Spara bild som..." eller liknande. Jag vet inte hur du ändrar default-mapp i IE, men i Firefox (http://www.mozilla.com/en-US/firefox/) fungerar det som du beskriver att du vill ha det med senaste mapp som förslag att spara bilden i.
Citera
2008-04-21, 19:54
Medlem
Dardels avatar
Spara bild som eller spara mål, brukar funka fint.
Citera
2008-04-21, 21:05
Medlem
onemans avatar
Det har inte med XP eller Vista att göra, det är Internet Explorer det handlar om. I IE7 har Microsoft tagit bort det verktygsfältet. IE7 är standard i Vista men finns även till XP.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.microsoft.com/windowsxp/expertzone/chats/transcripts/06_0209_ez_ie.mspx
Q: Why did you remove the image toolbar?
A: Thanks for the feedback. We got lots of feedback from customers that they really didnt like that toolbar.

Q: Did image toolbar disappear from IE7?
A: Yes, we got significant feedback that people didnt like the toolbar.
Citera
2008-04-22, 20:29
Medlem
Vilket skit då, hur är det med i senast sparade mappen då, kan man ställa in det?
Citera
2008-04-22, 21:05
Medlem
men är detinte bara att välja "spara som" och välja mapp?? givetvis högerklicka innan hur svårt är det eg
Citera
2008-04-22, 23:50
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyt
Om man höll muspekaren över en bild i XP kom det fram en liten ikon i vänstra hörnet där bla spara som fanns med, kan jag få fram den funktionen i Vista?
Och om man öppnar bilder i olika fönster så sparades dom alltid i sist sparade mapp i XP men i Vista får man alltid börja att spara i mina bilder mappen, kan man ändra på det? Irriterande när man sparar bilder på olika sidor som man vill ha i samma mapp att alltid klicka sig till den givna mappen.

Saknar också den funktionen, ingen som vet om det går att fixa denna funktion i IE7 på nåt vis?
Citera
2008-04-23, 00:26
Medlem
Hejsan1s avatar
Fiiiirefox..... fiiiiiirefox...... hör hur det viskar... moziiiiiilllaaaa.....
Citera
2008-08-03, 16:00
Medlem
Om man ska spara flera bilder till samma mapp startar alltid vista i bildermapp, alltså inte i den mapp man sparade i sist, finns det nån inställning för sånt?
Citera
2008-08-03, 19:35
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyt
Om man ska spara flera bilder till samma mapp startar alltid vista i bildermapp, alltså inte i den mapp man sparade i sist, finns det nån inställning för sånt?
I IE7 behöver du bara välja mapp när du sparar den första bilden sedan programmet startades.
Därefter står du kvar i den mappen när du sparar de följande bilderna, så länge du inte avslutar IE.
Jag vet dock inte hur man får IE7 att inte välja default bildmapp vid varje omstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in