2008-04-20, 19:54
Medlem
Jag har precis formaterat min hårddisk och delade upp den i två olika partisioner. På min C: som är 15 Gig stor valde jag att lägga windows. Mitt problem är den andra partisionen D: Jag var ju tvungen att formatera den också men då installerades windows där också och nu måste jag välja operativsystem varenda gång jag startar datorn. Kan jag på något sätt avinstallera det windows som jag inte använder?
Citera
2008-04-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse_kola
Jag har precis formaterat min hårddisk och delade upp den i två olika partisioner. På min C: som är 15 Gig stor valde jag att lägga windows. Mitt problem är den andra partisionen D: Jag var ju tvungen att formatera den också men då installerades windows där också och nu måste jag välja operativsystem varenda gång jag startar datorn. Kan jag på något sätt avinstallera det windows som jag inte använder?

Går det inte att bara ta bort Windowsmappen på en utav hårddiskarna?
Citera
2008-04-20, 23:02
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Boota med skivan och formatera den partitionen du inte använder. Detta kan nog även göras i Windows.
Citera
2008-04-20, 23:07
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Kan jag på något sätt avinstallera det windows som jag inte använder?

Ändra i boot.ini så att bara den aktuella versionen visas vid boot. Radera sedan filerna på vanligt sätt på den andra partitionen.
Citera
2008-04-21, 14:40
Medlem
tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här