2008-04-20, 19:25
Medlem
Som rubriken lyder behöver jag lite hjälp.
Själv har jag noll koll på detta område och vill helst ha lite snabba råd om vad som duger å räcker till min burk.
Kraven jag har på mitt nätagg är att det ska vara bra kvalite men det ska vara biligt också:P

Det jag hade innan låg på 520 watt men de kanske är onödigt mkt till min dator fick jag för mig.

Datorn:
Amd Athlon 64 3200+
Dvdbrännare
200GB Hårddisk
512MB Ram DDR PC400 orginal
Geforce 6600GT 256MB PCI-E Silentpipe Retail

Gjort så gott ja kan med infon och hoppas det räcker för att någon ska kunna säga hur många watt mitt nätagg bör ha eller tipsa om något som kan vara vettigt att köpa.

Räcker infon inte ere bara kontakta mig och säga vad mer som du behöver veta så löser jag det.

Tack för snabbt svar
// Datorlösa mannen
Citera
2008-04-20, 19:40
Medlem
Jag har ett Corsair VX Series PSU 450W och det fungerar klockrent.
Du skulle klara dig med ett 350W nätagg, men svagare än så bör du nog inte köpa.
Citera
2008-04-20, 19:41
Medlem
Owes avatar
350 W räcker alla gånger, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=308621
Men om du funderar på att uppgradera burken kan det vara klokt att köpa ett Nätagg på ~450-500 W det är inte så stor pris skillnad på 350 och ~450.
Citera
2008-04-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owe
350 W räcker alla gånger, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=308621
Men om du funderar på att uppgradera burken kan det vara klokt att köpa ett Nätagg på ~450-500 W det är inte så stor pris skillnad på 350 och ~450.

Tack så mycket för svaret först och främst

Missa kanske en viktig del och det är att det ska vara ett 24 pins men det kanske är valbart på dom flesta nätaggen precis som på det jag hade tidigare.

Kring 350W får det blir för är så att jag tänkt bygga helt ny dator i framtiden då pengar för sånt finns tillhands och då blir det seriöst och bra grejer.
Lite utav den anlednigen att jag inte vill spendera så mkt pengar på ett nytt nätagg just nu, även om man kan köpa ett bra och sen ha det i min nya men ne så blire det inte:P kanske för att jag inte har råd heller att satsa på ett värre nätagg och jag vet dessutom inte vad de blir för andra delar i min nya dator.
Senast redigerad av Blomm3n 2008-04-22 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in