2008-04-20, 02:52
Medlem
BigFatCones avatar
jag vet inte om jag posta här eller i fildelning men det här handlar mest om programmet i sig så..

mitt DC slutade helt plötsligt att fungera, ena dagen gick allt hur bra som helst.. inga problem att ladda ner eller nånting men så nästa dag händer inte ett jota när jag söker.. jag har inte gjort några ändringar nånstans.. nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?
Citera
2008-04-20, 03:01
Medlem
Trollunges avatar
OMG! Det är polisen... dom är dig på spåren! Radera hela disken!

Nej, seriöst. Har du kollat inställningarna så allt är okej, sitter du bakom en router/brandvägg? Har du testat avinstallerat och installerat igen?
(Anledningen till att jag säger så och inte ominstallera är att då brukar folk bara installera över och vissa program skriver då inte över alla filer utan behåller en del från den gamla installationen, vilket kan då leda till att problemet kvarstår.)
Citera
2008-04-20, 03:17
Medlem
BigFatCones avatar
kallar du mig färsking?

nej, jag har inte kommit så långt än.. jag kör varken med router eller brandvägg så det kan inte vara det som spökar.. jag hade hoppats att det bara var nån inställning men jag får väl dra till med nyinstallation..
Citera
2008-04-20, 09:20
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
kallar du mig färsking?

nej, jag har inte kommit så långt än.. jag kör varken med router eller brandvägg så det kan inte vara det som spökar.. jag hade hoppats att det bara var nån inställning men jag får väl dra till med nyinstallation..
Om det inte löser sig efter ominstallation så besök www.myip.nu och kopiera ditt ip. Lägg sedan in det i inställningar för ditt DC och se till att inte ha "passive mode" ikryssat.

Om du redan nu vet att du angivit din ip-adress i DC så kan du ju titta så att du inte fått nytt ip, och även kontrollera att du inte har passive mode ikryssat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in