2008-04-19, 21:14
Medlem
Hej
Jag har ett litet problem med burken. Den frågar, för det mesta när jag ska stänga av den om en disk i A:
Jag har prövat att stoppa in en diskett i A: och tryckt fortsätt i dialogrutan men den fortsätter fråga efter den ändå. Väldigt irriterande. Såg i någon PC-tidning där det stod hur man skulle göra för att slippa den dialogrutan men kommer inte ihåg hur man skule göra
Hjälp någon?
Citera
2008-04-19, 21:18
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Hej
Jag har ett litet problem med burken. Den frågar, för det mesta när jag ska stänga av den om en disk i A:
Jag har prövat att stoppa in en diskett i A: och tryckt fortsätt i dialogrutan men den fortsätter fråga efter den ändå. Väldigt irriterande. Såg i någon PC-tidning där det stod hur man skulle göra för att slippa den dialogrutan men kommer inte ihåg hur man skule göra
Hjälp någon?

Disketter är något från 1900-talet, om du inte använder sånt kan du inaktivera diskettstationen i din sk. BIOS meny som du når genom att trycka nån tangent precis när datorn startar. Det brukar stå nånstans på skärmen en kort stund "Press DEL to enter setup" eller liknande beroende på vad du har för moderkort i datorn. Konsultera manualen och/eller google.
Citera
2008-04-20, 16:06
Medlem
Night Stalkers avatar
Jag har ett liknande problem, fast jag har inte ens någon diskettenhet på datorn.
Det kommer alltid upp när jag startar Football Manager 08 "A: bla bla är inte färdig" vilket är ganska märkligt eftersom jag som sagt inte ens har någon diskettenhet.

Det kommer upp när jag ska stänga av datorn med i bland.
Citera
2008-04-20, 16:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Gå in på kontrollpanelen -> System -> Maskinvara -> Enhetshanteraren -> Diskettenheter och välj avaktivera där så slipper du mer tjafs.
Jag utgår från att du inte har något större behov av disketter längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in