2008-04-19, 21:12
Medlem
PoseNs avatar
Har sökt lite men inte funnit svar på mina frågor!

Vill bränna xp på skiva så jag kan formatera datan , problemet är att på vista funkar inte nero verkar de som!

så någon som kan ge en rekomendation på något bra brännprogram som funkar i vistan?
Sen så vill jag veta hur man bränner .bin och .que filer så det funkar som en helt vanlig xp skiva man köpt! har serial till de och allt!

Tack på förhand!
Citera
2008-04-19, 21:15
Medlem
StigAllans avatar
Högerklicka på filen du ska bränna och välj Nero Burning Rom som alternativ så bör du kunna nyttja din ärligt inköpta licens.
Citera
2008-04-19, 21:18
Medlem
PoseNs avatar
så om man köper en ärlig version av Nero så funkar de på vista menar du?
Citera
2008-04-19, 21:21
Medlem
StigAllans avatar
Tycker att du bör prova att tanka hem den senaste versionen som dom har på hemsidan och testa att lägga in ditt serial.
Om inte det fungerar så kör månaden ut på trial och betala för senaste versionen eller hitta ett crack.
Citera
2008-04-19, 21:25
Medlem
PoseNs avatar
okej, ska testas. sen är de lätt att bränn .bin och que filer? bränna som vadå?
Citera
2008-04-19, 21:28
Medlem
sommarlovs avatar
Google kan hjälpa dig med program som kan bränna .cue.
Helt gratis dessutom.

För övrigt undrar jag varför man behöver göra en XP-skiva, har inte alla lådorna fulla?
Citera
2008-04-19, 21:42
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoseN
okej, ska testas. sen är de lätt att bränn .bin och que filer? bränna som vadå?
Högerklicka som jag skrev i mitt första inlägg.
Citera
2008-04-19, 21:54
Medlem
esskays avatar
Jag brände ner en XP skiva på denna dator (vista) igår och formaterade om min andra dator. Jag laddade ner en .ISO version av windows XP från The Pirate Bay och sedan använde jag mig bara av Alcohol 120% och använde "Bränn Imagefil till skiva". Skitsmidigt.

http://thepiratebay.org/tor/3715529/....16-x32_UT_lol
Citera
2008-04-19, 23:30
Medlem
Ladda hem CloneCD om det är en IMG fil eller liknande och bränn där, väldigt enkelt program.
Citera
2008-04-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Ladda hem CloneCD om det är en IMG fil eller liknande och bränn där, väldigt enkelt program.

eller varför inte IMGburner? :P Det är i princip 5 knapptryckningar som behövs för att göra hela processen.
Citera
2008-04-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajtantajtan87
eller varför inte IMGburner? :P Det är i princip 5 knapptryckningar som behövs för att göra hela processen.

Ja det är nog ungefär ett likadant program har för mig att det är ca 5 knapptryck på CloneCD också :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in