• 1
  • 2
2008-04-19, 17:04
Medlem
Lostkids avatar
Jag har fått höra av olika människor att jag är dryg, kort och gott. När jag frågar på vilket sätt det tar sig i uttryck så har de inget bra svar: "du bara är det ibland".
Jag har upptäckt att egenskapen "dryg" hos en person är ett väldigt brett begrepp, det kan innefatta sådant som att t ex. inte säga hejdå ordentligt till folk, till att vara direkt otrevlig med flit. I mitt fall tror jag att det beror på att jag inte bryr mig så mycket om att krama tjejbekanta när man hälsar på dem, samt att jag inte lindar in saker i ord, känner jag inte för att ses så säger jag det, istället för att slingra mig ur på andra sätt.
Jag har även en tendens att säga saker mest för att få reaktioner från folk. (ni vet den där killen som alltid tar motsatt sida i diskussionen, bara för att...)
Det har nu gått upp för mig att jag kan vara dryg mot folk ibland, och jag tror att de som inte känner mig uppfattar mig som dryg i större utsträckning än mina vänner.

Så nu undrar jag helt enkelt - Vad innebär det konkret att vara dryg, vad är ordets rätta betydelse?
Hur slutar man vara dryg?
Citera
2008-04-19, 17:08
Medlem
Ravenholms avatar
De menar nog att du är arrogant. Du bjuder inte så mycket på dig själv och upplevs i vissa lägen som otrevlig.

Något sånt. Åtminstone uppfattar jag ordet dryg ungefär på det sättet.
Citera
2008-04-19, 17:11
Medlem
Perfektionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Jag har även en tendens att säga saker mest för att få reaktioner från folk. (ni vet den där killen som alltid tar motsatt sida i diskussionen, bara för att...)

Okej, med vilken anledning?

Klart folk ser dig som dryg om du ska hålla på och ställa dig i en position vi andra människor kallar för 'fittan'.
Senast redigerad av Perfektionisten 2008-04-19 kl. 17:14.
Citera
2008-04-19, 17:22
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfektionisten
Okej, med vilken anledning?
För att få reaktioner och se om de grundar sina åsikter i något annat än den allmänna uppfattningen av saker och ting. Jättebarnsligt, jag vet.
Citera
2008-04-19, 17:28
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Jättebarnsligt, jag vet.

Väx upp då. Simple as that.
Citera
2008-04-19, 18:49
Medlem
Seriouskais avatar
Dryg för mig är en person som nästan aldrig skrattar, inte bidrar med skämt, inte vill ha kul eller annat liknande, alltså en person som inte är så jävla rolig.

En dryg person för mig är en sån som man snackar med och umgås med när man vill vara lite "intellektuell", men inte när man vill festa, dryga personer på en fest brukar aldrig gå hem. Eller hem går dom ju, fast... Ja ni fattar.

Men dryg betyder nog en så bred sak för många att man helt enkelt inte kan sätta fingret på just VAD som är drygt med någon.
Citera
2008-04-19, 21:09
Medlem
bigGORANs avatar
Dryg är i själva verket namnet en epidemi centrerad i ett specifikt geografiskt område som vi på svenska kallar "Stockholm".
Citera
2008-04-19, 21:12
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:

Där har du nåt som är jävligt drygt.

Citat:
Hur slutar man vara dryg?

Lägg av med ovan nämnda fjantighet.
Citera
2008-04-20, 00:07
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Dryg för mig är en person som nästan aldrig skrattar, inte bidrar med skämt, inte vill ha kul eller annat liknande, alltså en person som inte är så jävla rolig.

En dryg person för mig är en sån som man snackar med och umgås med när man vill vara lite "intellektuell", men inte när man vill festa, dryga personer på en fest brukar aldrig gå hem. Eller hem går dom ju, fast... Ja ni fattar.

Men dryg betyder nog en så bred sak för många att man helt enkelt inte kan sätta fingret på just VAD som är drygt med någon.

Det äger ju att vara dryg på fester och påpeka saker folk säger som är helt fel. Att förklara skillnaden mellan logisk och intuitiv är ett perfekt fest-ämne
Citera
2008-04-20, 00:10
Medlem
Jag får ibland kommentarer om att jag uppträtt mig drygt mot människor jag precis lärt känna. Antar att det kan vara en form av arrogans som jag "lider" av.

Stör du dig på att vara ansedd dryg?
Citera
2008-04-20, 00:13
Medlem
Nemesis1s avatar
"Drygt ett kilo" innebär "lite mer än ett kilo"... En person som är dryg är en person som ser sig själv som "lite mer"...
Citera
2008-04-20, 00:17
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
"Drygt ett kilo" innebär "lite mer än ett kilo"... En person som är dryg är en person som ser sig själv som "lite mer"...

Drygt ett kilo har jag vibbar kan betyda även "lite mindre"?
Inte så exakt med andra ord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in