• 1
  • 2
2008-04-19, 16:53
Medlem
Klyrres avatar
Varför skriver alla att man ska ha tom mage innan man mosar i sej svampar? Ja har provat både på tom mage å även bara litet taqg efter ja ätit, nykter å full men de funkar alltid... Illamående känner ja inte av, däremot en lite tryckande känsla i strupen som om nåt vill upp fast utan illamående... Har aldrig spytt när ja mosat svamp, äter dom oftast torkade direkt ur påsen...
Citera
2008-04-19, 17:03
Medlem
Mystiqes avatar
Varför på tom mage IMO:

. Slår snabbare
. Mindre illamående
. Slår lite lite lite till hårdare (om det är inte placebo känsla av det hela)
Citera
2008-04-19, 17:11
Medlem
Klyrres avatar
Sist ja körde hade ja druckit hyffsad mängd öl å va lagom dragen men fick för mej att toppisar e skitbra just den kvällen... Eftersom ja inte va nykter kände ja att räkna va inget för mej, ja tog 2 nypor, uppskattningsvis 70+... hade inte ätit direkt innan men hade inte gått å vart hungrig innan iaf men dom slog på ca 15min... Jävlar vilken resa de blev den kvällen, polaren va lite orolig när ja fastnat i en loop å sagt att han redan hade sagt nåt som han inte alls sagt...
Citera
2008-04-19, 21:10
Medlem
john_does avatar
Svampa när man går på andra droger tycker jag är respektlöst. Dock så kan man ta sig någon mer drog när svampen väl kickat igång, om man känner för det (och då helst cb).

Själv så märker jag inte så stor skillnad på att svampa på tom respektive full mage. Jag tycker inte om att gå hungrig, nu när jag är van att äta var 3h. Så jag svampar medans jag har något gott i magen redan och känner ett välbefinnande.

Fast vad jag märkt av så blir längden på trippen kortare när man nyligen ätit ngt.
Citera
2008-04-19, 21:13
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john_doe
...
Fast vad jag märkt av så blir längden på trippen kortare när man nyligen ätit ngt.

Det glömde jag även att nämna..trippen blir på något sätt kortare, har märkt även lite mindre intensivt...
Citera
2008-04-19, 21:13
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john_doe
Svampa när man går på andra droger tycker jag är respektlöst.

Funkar det för en själv så är det väl inget fel i det?
Citera
2008-04-20, 00:58
Medlem
Allt du äter förhindrar nästa tugga att ge effekt. Din metabolism förbränner bara den mängd föda per tidsenhet den är inställd för. Det du intar kan interagera med andra födoämnen, och antingen försvaga eller förstärka effekten.Oftast det första enl. principen om alltings djävlighet. Det är inte farligt att "svälta" några timmar. Kanske behöver du det oftare än du tror late djävel. Är nämligen ett plus. Åt själv svamp på min 75-årsdag den 11/4 på fastande mage. Hugaligen va de tog! Var snäll mot din kropp så får själen det lättare!
Citera
2008-04-20, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klyrre
Varför skriver alla att man ska ha tom mage innan man mosar i sej svampar? Ja har provat både på tom mage å även bara litet taqg efter ja ätit, nykter å full men de funkar alltid... Illamående känner ja inte av, däremot en lite tryckande känsla i strupen som om nåt vill upp fast utan illamående... Har aldrig spytt när ja mosat svamp, äter dom oftast torkade direkt ur påsen...
Det är för att dels förhindra illamåendet och magbesvären som kan uppkomma, sen slår det klart bättre på tom mage.
Citera
2008-04-20, 12:16
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian
Det är för att dels förhindra illamåendet och magbesvären som kan uppkomma, sen slår det klart bättre på tom mage.
Ja, så är det nog. Åt svamp igår, 1.5 g på full mage. Det slog som fan men visst hade man den där illamående känslan helatiden, likt en irriterande känsla i magen. Satt i längre än ruset.

Så på tom mage blir det nästa gång.
Citera
2008-04-20, 12:22
Medlem
vådkas avatar
min teori är att på hallucinogener förstärks känseln och man känner hur magen jobbar, vilket många anser som jobbigt och ibland känns de nästan som de gör ont. Äter man inget så har magen inget att jobba med och på så sätt blir av med besvären.

( Upplever inte bara det här fenomenet på svamp, utan även på lsd, dipt, dpt, bromo-dfly, och alla andra hallucinogener jag tagit )
Citera
2008-04-20, 13:11
Medlem
john_does avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Funkar det för en själv så är det väl inget fel i det?

Jag tycker det känns lite respektlöst mot svampen att komma på idén att käka den på fyllan. Svamp kan vara riktigt roligt, men det är verkligen ingen leksak.

Personligen tycker jag att man ska behandla svampen och den kommande trippen med vördnad och respekt. Helst skall trippen vara planerad och väl förberedd med god set&setting. Och allra helst skall trippen påbörjas i ett nyktert tillstånd!
Citera
2008-04-20, 13:21
Medlem
myllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midgardsjarlen
Allt du äter förhindrar nästa tugga att ge effekt. Din metabolism förbränner bara den mängd föda per tidsenhet den är inställd för. Det du intar kan interagera med andra födoämnen, och antingen försvaga eller förstärka effekten.Oftast det första enl. principen om alltings djävlighet. Det är inte farligt att "svälta" några timmar. Kanske behöver du det oftare än du tror late djävel. Är nämligen ett plus. Åt själv svamp på min 75-årsdag den 11/4 på fastande mage. Hugaligen va de tog! Var snäll mot din kropp så får själen det lättare!

Skrev du fel, eller är det somså att det är gammelfarfar som trippar?
Trevligt!

//Myllan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här