2008-04-19, 15:29
Medlem
Hej, farsan köpte sig en 42" LG plasma TV för ca 2 månader sedan, modellen har utgått från ONOFF och jag kommer inte ihåg den i huvudet, men det spelar ingen roll.

Jag hjälpte han att installera tv'n, och jag upptäckte färgskillnad i mitten av bilden, dels vid TV tittande och dels vid DVD tittande, nu var jag och hälsade på honom och det visar sig att färgskillnaden jag pratade om har blivit konstant, och mycket mer synlig.

Han sa att han hade frågat om det, och fått till svar att det är normalt på plasma skärmar. Jag accepterar inte detta, men förstår om dom trott att han menade inbränningar från andra kanaler osv. Han är verkligen inte teknisk, och inte jag heller.

Bifogar två bilder och låter er avgöra om detta är acceptabelt på en sprillans ny plasma tv från ONOFF.

Kommer följa med han ner till dom och fråga vad dom menar i vilket fall som helst.

http://tinyurl.com/4o7j28

och en closeup så ni ser mer exakt.

http://tinyurl.com/4xbpae
Citera
2008-04-19, 15:35
Medlem
ps, det är ingen FHD tv eftersom priset på FHD varianten var 5k dyrare pga diverse funktioner såsom inbyggda hårddiskar och annat krafs som min farsa inte ens hört talas om på tv! Men fortfarande inte det billigaste, tror han betalade 12 för den.
Citera
2008-04-19, 15:42
Medlem
Ni ska reklamera den, det ser ut som att pixlar/vad ni än plasma är uppbyggd med är trasiga och flyter ut.

Det du skulle kunna testa är att använda det där filtret/rengöringen som finns i tvn som man använder när man har fått inbränningar.
Dock så är det ett ganska "Long shoot" som att det inte ser ut som inbränningar.
Citera
2008-04-19, 15:46
Medlem
Okej, men det är absolut inte normalt då iaf..
Citera
2008-04-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Okej, men det är absolut inte normalt då iaf..

Nej, det är inte normalt. TV:N är defekt.
Citera
2008-04-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Nej, det är inte normalt. TV:N är defekt.

Tack, det bekymrade mig nämligen att försäljaren yrkade på att något sådant skulle vara 'helt normalt'
Citera
2008-04-19, 20:19
Medlem
Det där är panelfel, den ska repareras alt. bytas ut!

garanti!
Citera
2008-04-20, 02:42
Medlem
Trollunges avatar
Jag hade begärt en ny TV direkt.
Citera
2008-04-20, 04:55
Medlem
Megadeths avatar
ja du ska begära en ny tv direkt. det där är inga inbränningar. det där är trasiga pixlar. jag misstänker att det där är en pc-55:a. den ska ha jävligt bra bild.
Citera
2008-04-20, 19:50
Medlem
Tack för hjälpen, den lämnas åter imorgon!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in