2008-04-19, 14:29
Medlem
foshoos avatar
Brolle har ju blivit en jävel på att publicera "öppna brev". Vet inte om jag är den enda som tycker det är sjukt gulligt att hans deltagande i ett lekprogram är något av det "mest prövande han nånsin varit med om". För att inte tala om de bevingade orden han avslutar sitt senaste brev med - "Så jag far till skogs igen. Och ställer min plats i Körslaget till förfogande. Jag skriver nog ett till öppet brev vad det lider. Nästa fredag eller så, kanske. Till dess går jag under jord. Åker upp till Boden igen. Blir en ekorre. Snaskar kotte. Min skiva finns att köpa på...". Det kan fan inte bli bättre än så.

I vilket fall som helst, vad är grejen med dessa öppna brev? Hur vanligt är det att offentliga personer publicerar sådant och tar sig själva på stort allvar nog att kalla det för ett öppet brev och inte ett blogginlägg? Vilka andra "öppna brev" har varit på tapeten genom tiderna, och är något värt att minnas?

Jag vill minnas att Kikki Danielsson publicerade ett ganska fantastiskt öppet brev angående hennes smygätande av korv på någon bensinmack, men vet inte om det är ett minne jag konstruerat i efterhand eller om jag faktiskt läst det. Någon som vet?
Citera
2008-04-19, 14:54
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Brolle har ju blivit en jävel på att publicera "öppna brev". Vet inte om jag är den enda som tycker det är sjukt gulligt att hans deltagande i ett lekprogram är något av det "mest prövande han nånsin varit med om". För att inte tala om de bevingade orden han avslutar sitt senaste brev med - "Så jag far till skogs igen. Och ställer min plats i Körslaget till förfogande. Jag skriver nog ett till öppet brev vad det lider. Nästa fredag eller så, kanske. Till dess går jag under jord. Åker upp till Boden igen. Blir en ekorre. Snaskar kotte. Min skiva finns att köpa på...". Det kan fan inte bli bättre än så.
Hahaha. Trodde du att det var Brolle själv som skrivit det öppna brevet. Det är ju ett verk signerat Bröderna Schulman som publicerades på deras sida 1000apor. Dom kör mycket fiktiva nyheter och likande där. Haha..
Citera
2008-04-19, 14:58
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Hahaha. Trodde du att det var Brolle själv som skrivit det öppna brevet. Det är ju ett verk signerat Bröderna Schulman som publicerades på deras sida 1000apor. Dom kör mycket fiktiva nyheter och likande där. Haha..

Hahaha, är det sant! Jag bara tryckte på en länk hos någon tidning och trodde det var på riktigt. Fan vad blond jag känner mig Okej, nu vet jag hur 1000apor funkar... tills nästa gång

Men frågan kvarstår - öppna brev! Vadan detta fenomen?

(jag kommer aldrig återhämta mig från detta)
Citera
2008-04-19, 15:02
Medlem
Bagwells avatar
Du kanske kan skriva ett öppet brev om hur dum du känner dig
Citera
2008-04-19, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Fan vad blond jag känner mig Okej, nu vet jag hur 1000apor funkar... tills nästa gång

Men frågan kvarstår - öppna brev! Vadan detta fenomen?

(jag kommer aldrig återhämta mig från detta)
Det är väl så skallen funkar på en karl som förjämnan går klädd i kjol?!! (Han blir väl förkjold i huvudet han tänker med, det mellan benen, skulle jag tro!)

För dina inlägg är ju klart och tydligt skrivna av en Kjolman!
Citera
2008-04-19, 15:46
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horn, vikingen
Det är väl så skallen funkar på en karl som förjämnan går klädd i kjol?!! (Han blir väl förkjold i huvudet han tänker med, det mellan benen, skulle jag tro!)

För dina inlägg är ju klart och tydligt skrivna av en Kjolman!

Kvickheten förtas lite av att jag inte är någon kjolman. Men jovisst, det var riktigt riktigt långsamt av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in