2008-04-19, 14:20
Medlem
Jag försöker installera Service Pack 2 på XP och får följande felmeddelande:

Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is different from the update language.

När jag försöker dra hem SP2 genom Windows Update står det att min XP-nyckel inte är giltig, jag har alltså inte köpt den själv. Jag hade hoppats att får jag bara ordning på det här med språket ska det fungera att installera SP2 genom en hemladdad fil till skillnad från att installera det direkt från Microsofts sida.

Vad ska jag ändra och var ändrar jag det?

(Har för övrigt försökt googla på problemet. Den enda lösningen jag hittar är att ladda ner en fil med samma språk från Microsofts katalog, men för att göra det krävs IE 7 (det står 5+ men jag har version 6 och det funkar inte). För att installera IE 7 krävs SP2. Försöker även hitta rätt fil genom Microsoft Download Center eller vad det heter men där verkar den inte finnas.)

Edit: Har naturligtvis försökt ändra språkinställning i Nationella inställningar och språkinställningar.
Senast redigerad av melua 2008-04-19 kl. 14:28.
Citera
2008-04-19, 15:24
Medlem
frågan är ju hur du klarat dig så länge utan sp2 till XP

Som jag fattar det så har du en ful XP och det finns såklart kringgående små program som går runt och gör ditt xp lagligt...

Jag skulle dock satsat på ett äkta Os då slipper du allt detta meck För jag antar att du har kört win update och då har du laggt in win genuie..som just kollar om du har en äkta XP

Så svaret blir mja det finns lösning som du säkert kan hitta om du söker lite bättre och ang språket så måste väl versionen du har vara svensk för att du ska kunna köra en swe sp2 samma gäller väl om du kör en eng version..fast det sista är jag lite osäker på men rent logiskt är det nog så
Citera
2008-04-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
frågan är ju hur du klarat dig så länge utan sp2 till XP

Som jag fattar det så har du en ful XP och det finns såklart kringgående små program som går runt och gör ditt xp lagligt...

Jag skulle dock satsat på ett äkta Os då slipper du allt detta meck För jag antar att du har kört win update och då har du laggt in win genuie..som just kollar om du har en äkta XP

Så svaret blir mja det finns lösning som du säkert kan hitta om du söker lite bättre och ang språket så måste väl versionen du har vara svensk för att du ska kunna köra en swe sp2 samma gäller väl om du kör en eng version..fast det sista är jag lite osäker på men rent logiskt är det nog så
Jo det är lite jobbigt att leva utan SP2. Jag har en olaglig version av windows och ska köpa nytt men det dröjer nog till jag har råd med det.

Men det här med språket, jag laddade ner denna fil.
http://www.softwarepatch.com/windows/xpsp2.html

Har provat med eng(usa) och eng(storbrittanien) som språk men får samma fel. Hur går man vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in