2008-04-19, 09:43
Medlem
foshoos avatar
Kan ha varit på tapeten tidigare, isåfall ber jag om ursäkt.

Iallafall, jag har funderat en del på dethär. Är själv tjej och sminkar mig mycket sparsamt, däremot har tjejer (och killar) jag dejtat ibland sminkat sig en del. Vad jag lagt märke till är att vissa helt enkelt sovit med smink. Ibland har de t o m gått och borstat tänderna, tvättat sig etc, för att lägga en ny makeup för natten - ibland utstuderat "naturlig", i tron att jag inte märker det. Egentligen stör det mig inte men jag undrar varför man gör så? Är man bara så osäker och obekväm med att synas utan smink rent allmänt, eller är det för att jag som dejt/partner inte ska känna att jag gjort ett nerköp?

Folk är ju ofta snygga och sådär när man först träffar dem, och vissa sunkar ner sig efterhand. Men är dehär tjejerna ett exempel på dem som istället tar det för långt åt andra hållet i att bibehålla illusionen av perfektion? Vad föredrar ni, en tjej som är småful osminkad men som kan stå för det eller en som sminkar om sig för natten och går upp före er på morgonen för att bättra på för att ni inte ska "se sanningen"? Hur länge kan man uppehålla en sådan fasad? Ska man som partner konfrontera denhär osäkerheten eller bara låta den vara? Är den gullig eller jävligt avtändande? Finns här tjejer som är likadana, och isåfall, är det värt det, varför detta slit?

Jag vet inte...
Senast redigerad av foshoo 2008-04-19 kl. 09:46.
Citera
2008-04-19, 10:07
Medlem
paradises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Kan ha varit på tapeten tidigare, isåfall ber jag om ursäkt.

Iallafall, jag har funderat en del på dethär. Är själv tjej och sminkar mig mycket sparsamt, däremot har tjejer (och killar) jag dejtat ibland sminkat sig en del. Vad jag lagt märke till är att vissa helt enkelt sovit med smink. Ibland har de t o m gått och borstat tänderna, tvättat sig etc, för att lägga en ny makeup för natten - ibland utstuderat "naturlig", i tron att jag inte märker det. Egentligen stör det mig inte men jag undrar varför man gör så? Är man bara så osäker och obekväm med att synas utan smink rent allmänt, eller är det för att jag som dejt/partner inte ska känna att jag gjort ett nerköp?

Folk är ju ofta snygga och sådär när man först träffar dem, och vissa sunkar ner sig efterhand. Men är dehär tjejerna ett exempel på dem som istället tar det för långt åt andra hållet i att bibehålla illusionen av perfektion? Vad föredrar ni, en tjej som är småful osminkad men som kan stå för det eller en som sminkar om sig för natten och går upp före er på morgonen för att bättra på för att ni inte ska "se sanningen"? Hur länge kan man uppehålla en sådan fasad? Ska man som partner konfrontera denhär osäkerheten eller bara låta den vara? Är den gullig eller jävligt avtändande? Finns här tjejer som är likadana, och isåfall, är det värt det, varför detta slit?

Jag vet inte...

Lägger en ny makeup till natten? Kan ju verkligen inte vara bra för huden, den måste ju andas ibland! Men ja, antar att de är osäkra om de inte vågar visa sig utan smink.
Citera
2008-04-19, 10:11
Medlem
Drooms avatar
Jag föredrar sminklösa tjejer. Däremot verkar det som många killar tycker tjejer ska sminka sig för att bli snyggare. Har aldrig fattat det själv dock.
Citera
2008-04-19, 10:18
Medlem
Tolvans avatar
Sminkar sig inför nattan, blä. Jag har bara smink när jag jobbar (eller går ut) för att inte slita på hyn. Det första jag gör när jag kommer hem är att sminka av mig.
Citera
2008-04-19, 10:33
Medlem
Scanlines avatar
Tjejer som sminka sig inför natten? Det känns creepy, jag får en Stepford Wives-känsla av det. Dessutom skulle det ju kännas som om tjejen kände att hon måste dölja något för mig om hon inte vågade visa sig utan smink, och det skulle kännas fel.
Citera
2008-04-19, 12:44
Medlem
Brickas avatar
Ja, känns bara osäkert när en tjej/kille måste dölja sig bakom en fasad...ständigt!!!

Lite smink är ok, lite lite mer är ok när man är ute, men vem vill vakna upp bredvid en ANNAN person än den man träffade först?

En tjejpolare till mig, hon använder mascara, färg på kinderna och så brukar hon borsta till ögonbrynen med en ful gammal tandborste....hon är grymt vacker i bara det!!!
Sen när hon går ut kan hon ösa på lite kring ögonen, lite mer färg på kinderna kanske...men man ser alltid hennes rätta jag!!!

Så handlar det inte lite om HUR man sminkar sig också?

Å jag håller med TS, hur fan orkar man hålla på???
Å blir man tagen på allvar när man ser hur en kladdig, pudrad kaka täcker hela fejjan???

Citera
2008-04-19, 12:52
Medlem
Låter ju märkligt.
Kan man inte stå ut med en osminkad person har man ju problem
Citera
2008-04-19, 13:02
Medlem
Inte så jävla roligt att ligga i soffan med tjejen mot ens bröst, sen när hon lyfter på huvudet så ser man en stor sminkfläck på tröjjan...
Citera
2008-04-19, 13:18
Medlem
klybans avatar
Miss Elliot hon har gått så långt att hon sminkas när hon sover, så när hon vaknar på morgon så är hon färdig sminkad och klar
Citera
2008-04-19, 13:24
Bannlyst
Jag brukar sminka mig inför toabesök.
Citera
2008-04-19, 13:29
Medlem
Krellyans avatar
Finns ju få saker som är så störande som att tjejen ska stå i en halvtimme-en timme med sminket innan man kan gå nånstans.. Har bara varit tillsammans med tjejer som inte sminkat sig eller varit sparsamma med det, men när polare sovit över med flickvänner så har badrummet varit belamrat länge.. Ser inte poängen med att sminka sig så hårt jämt?
Citera
2008-04-19, 13:38
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Låter ju märkligt.
Kan man inte stå ut med en osminkad person har man ju problem

Exakt, men det är just det som är grejen. Ingen påstår sig "inte stå ut med en osminkad person", istället verkar dehär tjejerna förutsätta att man är en sådan idiot. Jag blir fan lite stött när någon gör såhär, att de inte har högre tankar om mig än att jag faktiskt bryr mig om hur folk ser ut osminkade. Eller tror de jag är så dum så jag inte förstår att de är sminkade nånsin?

En tjej jag var ihop med sminkade sig riktigt mycket, och jag hade inget problem med det, hon var lite "alternativ" och det var en del av hennes stil. Men på kvällarna när vi sov tillsammans, blev hon alltid förbannat trött och somnade utan att tvätta bort sminket. Sen ställde hon klockan svintidigt på morgonen så att hon kunde gå upp och lägga om sminket innan jag vaknade. Jag var bakfull och skulle ut och spy på toaletten en gång tidigt på morgonen, men hon var ju inlåst där och ville inte öppna. Jag trodde hon var sjuk eller nåt, jag fick spy i köksvasken, sen fattade jag att hon inte velat öppna eftersom hon stod och sminkade sig. Wtf. Tog slut där kan jag säga

Men vad tycker ni då, ska man kommentera detta? Är det värt att acceptera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in