2008-04-19, 01:25
Medlem
Hallå!
Min dator låser upplösningar i spel lite nu och då.

Jag ställde tex in 1280x1024 i Test Drive unlimited och lirade på den upplösningen. Men nu då jag startade spelet igen så har upplösningen ändrats till en lägre och 1280x1024 finns inte att välja längre. Det löser sig om jag startar om datorn.

Vad kan detta problem bero på? Har även hänt exakt samma sak i COD4.
Citera
2008-04-19, 06:41
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Om mitt COD4 dyker av en eller annan orsak så brukar det starta upp i "felsäkert" läge nästa gång. Kan vara en sån sak som har hänt kanske? I de fallen brukar det räcka med att bara stänga ner spelet och starta upp igen, men ibland brukar en omstart av datorn behövas.

Ibland känns det även som om vissa spelmotorer inte känner av vilken hårdvarra man har och får för sig att ställa ner inställningar så att man inte ska få några problem medan man spelar.
Senast redigerad av Darkness Itself 2008-04-19 kl. 06:44.
Citera
2008-04-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkness Itself
Om mitt COD4 dyker av en eller annan orsak så brukar det starta upp i "felsäkert" läge nästa gång. Kan vara en sån sak som har hänt kanske? I de fallen brukar det räcka med att bara stänga ner spelet och starta upp igen, men ibland brukar en omstart av datorn behövas.

Ibland känns det även som om vissa spelmotorer inte känner av vilken hårdvarra man har och får för sig att ställa ner inställningar så att man inte ska få några problem medan man spelar.

Nja spelet startar inte i SafeMode det är jag rätt säker på. Det enda som är skillnaden är att jag inte kan ställa in 1280x1024 i menyn, det finns inte att välja =/ Alla andra upplösningar som tex 1280x720 osv finns att välja.
Och det räcker inte att bara starta om spelet, måste reboota datorn och det är rätt drygt att göra nästan varje gång jag ska lira spelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in