• 1
  • 2
2008-04-19, 00:13
Medlem
Olympiuss avatar
Tjenare,

Visste inte riktigt vart jag skulle placera tråden, provar här. Ikväll så var jag med en kompis i stan, och vi tog bussen hem till mig, för att vänta på hans skjuts hem.

Mitt emot mig ligger där ett skomakeri/nyckelservice, samt en barnklädesaffär.
Dessa båda affärer har en gemensam "ingång" (hålet i huset delar sig på två håll och leder in till de olika verksamheterna) och i hålet finns en grind/ett galler. Detta gallret är väl en sådär 1,40 högt, på sin höjd. Vi stod där och väntade på bilen, och jag går och kollar på det, funderar vad det ska fylla för funktion. Om det kanske är för att hålla uteliggare borta, eller om det är för att skydda mot inbrott (det är absolut inga problem att klättra över det om man har för avsikt att begå inbrott). Stod mot det och tittade i brist på annat.

Då åker det förbi en vit volvo kombi full med folk i, och någon ropar något. Varken jag eller min kompis uppfattar vad som sägs, vi rycker på axlarna och väntar vidare.
Bara en liten stund senare så kommer bilen tillbaka, stannar vid oss, och ut kommer en ung man med invandrarbakgrund hållandes en fantaburk i handen. Han verkar antingen vara berusad, hög, eller bara otroligt upprörd, kanske en kombination.

Hur som helst, han börjar skrika ungefär "VAD FAN GÖR NI MED MIN AFFÄR?!", gång på gång. Jag misstog att han menade skomakeriet, men frågade för säkerhets skull. Vi (jag, han var mest på mig) sade lugnt att vi inte hade gjort något, och att vi bara tittade medans vi väntade på min kompis skjuts.

På något vis verkar han bli argare och argare, helt vild var han.
Han uppträder hotfullt, och skriker mer eller mindre ordagrannt:

"Jag skulle kunna döda er båda två"

Han ger mig en rejäl knuff i bröstkorgen med ena handen, och skriker åt oss att vi skall gå därifrån. Jag lät bli att säga att jag bor där, med tanke på omständigheterna.

Vad kan detta få för följder? Kan han fällas för något om jag går vidare med detta? Har ju en kompis som kan vittna om precis allt.

Vad tycker ni jag borde göra? Det första som dök upp i mitt huvud var att krossa hans ruta, eller något, men det kommer inte ske. Det är för mycket, och då ber man bara om problem.

Funderar mycket starkt på att komma till butiken på måndag och se om han är där (kollade upp butiken, numret som hör ihop med den är registrerat på en med utländskt namn). Är han det så tänkte jag ta och fråga honom vad han höll på med, och be om en god anledning att inte gå till polisen.

Till er som klandrar mig/oss för att inte ha slagit killen; det satt ytterliggare 3-4 personer i bilen. Mesar? Javisst, isåfall så är vi det.

Tacksam för alla synpunkter, blir så arg på sånt här.

Mvh
Olympius
Citera
2008-04-19, 00:36
Medlem
Även om du anmäler kommer det inte att leda till nånting, vad är det du ska anmäla förresten? Att han gapat på dig för att du står å hänger i grinden och spanar in i hans affär en fredagkväll ?. Du får tänka på att det kanske så lite misstänkt ut och inbrott är ju rätt vanliga. Jag tycker du ska skita i detta och låta det vara.
mvh AC
Citera
2008-04-19, 00:40
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Även om du anmäler kommer det inte att leda till nånting, vad är det du ska anmäla förresten? Att han gapat på dig för att du står å hänger i grinden och spanar in i hans affär en fredagkväll ?. Du får tänka på att det kanske så lite misstänkt ut och inbrott är ju rätt vanliga. Jag tycker du ska skita i detta och låta det vara.
mvh AC

Olaga hot? Kanske misshandel för knuffen? Lärare har ju åkt dit för mindre har man hört.

Han var allt annat än lugn, lyssnade inte på vad man sade, ingenting.
Om man ska försvara sin sk affär på det viset, så är det väl inte för mycket begärt att vederbörande iaf ska lyssna på vad man säger.

Får se vad han säger på måndag..
Citera
2008-04-19, 00:41
Medlem
Kolla om han arbetar där till vardags. I så fall, polisanmäl.
Citera
2008-04-19, 00:43
Medlem
Jag tycker inte det finns så mycket att anmäla i den här historien, ett litet gnabb på gatan med en idiot är väl inte mycket att hetsa upp sig för?

Ord skulle stå mot ord och ingenting skulle hända vid en anmälan (olaga hot möjligen då?) ändå.
Citera
2008-04-19, 00:46
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag tycker inte det finns så mycket att anmäla i den här historien, ett litet gnabb på gatan med en idiot är väl inte mycket att hetsa upp sig för?

Ord skulle stå mot ord och ingenting skulle hända vid en anmälan (olaga hot möjligen då?) ändå.

Min kamrat kan ju styrka att det som skett är sant, kanske även dem i bilen.
Citera
2008-04-19, 00:48
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunkie
Kolla om han arbetar där till vardags. I så fall, polisanmäl.

Varför just om han arbetar där till vardags?
Citera
2008-04-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Min kamrat kan ju styrka att det som skett är sant, kanske även dem i bilen.

Vad får dig att tro att hans vänner skulle styrka eran historia?

Släpp det, det var inget att bry sig om det här.

Citat:
Får se vad han säger på måndag..

Vad skall du säga/göra på måndag menar du?
Citera
2008-04-19, 00:53
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Vad skall du säga/göra på måndag menar du?

Tänker gå in i affären, jobbar inte han så drar jag igen. Är det han som jobbar så ska jag först se hur han reagerar, om han känner igen mig. Om inte så kanske jag frågar vad han gjorde i fredags kring 00:00. Troligtvis så lär han komma ihåg något, kanske känna igen mig.

Kan bli intressant och se om han fortfarande är förmögen att mörda mig.

Hoppas väl mest på en ursäkt.. eller en förklaring.. eller en muta kanske.

Vi får se, kan försöka återkomma om jag kommer ihåg.
Citera
2008-04-19, 00:55
Medlem
Citat:
Tänker gå in i affären, jobbar inte han så drar jag igen. Är det han som jobbar så ska jag först se hur han reagerar, om han känner igen mig. Om inte så kanske jag frågar vad han gjorde i fredags kring 00:00. Troligtvis så lär han komma ihåg något, kanske känna igen mig.

Kan bli intressant och se om han fortfarande är förmögen att mörda mig.

Hoppas väl mest på en ursäkt.. eller en förklaring.. eller en muta kanske.

Vi får se, kan försöka återkomma om jag kommer ihåg.

En muta?
Citera
2008-04-19, 01:01
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
En muta?

Ey kompis, gå inte till polisen, du får 500 kr. Okej?
Citera
2008-04-19, 01:03
Medlem
Citat:
Varför just om han arbetar där till vardags?
Du vet garanterat att han finns där. Annars får nog polisen det väldigt svårt att få tag i honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in