2008-04-18, 23:23
Medlem
Kåwnans avatar
Snubblade över denna sida igår http://www.thesecret.tv/
Finns även en mängd youtube vidoes för er som är lata http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Ska försöka förklara lite snabbt vad det hela handlar om. Denna hemlighet som en gammal dam vid namn Rhonda Byrne's upptäckte genom att kika i en "100" årig gammal bok handlar om vägen till lycka, rikedom, hälsa osv.

"The Secret explains with simplicity the law that is governing all lives, and offers the knowledge of how to create - intentionally and effortlessly - a joyful life. This is the secret to everything - the secret to unlimited happiness, love, health and prosperity"

Låter juh inte helt fel? Det är väll högst troligt att bara är ett knep för att lura lättlurade figurer på pengar då de säljer böcker osv på deras hemsida. Men jag tyckte dock att det låg lite intressanta saker i denna hemlighet. Vad är då hemligheten?

Jo hemligheten bygger på en universell lag som kallas för "law of attraction" vilket innebär helt enkelt att du i stort sett attraherar allting som händer dig genom att tänka på det, till exempel om du har en dålig dag som börjar med att du råkar raka av dig ena ögonbrynet så kommer du in på "den" tankebanan, dvs du tänker saker som "vilken jävla dag osv". Detta leder då till att du attraherar negativa händelser/saker under dagen.

"What you think about, you bring about. Your life is a physical manifestation of the thoughts going on in your head"

Det är juh sant på ett sätt, frågan är i hur stor grad? Om du tänker mer positivt så blir du juh på bättre humör osv och allting verkar gå "lättare", men enligt denna stora hemlighet så formar sig omgivningen extremt mycket till ditt humör och dina tankar. Alltså så pass mycket att om du tillexempel tänker på att må bra, så blir du frisk och "the universe will correspand to the nature of your thoughts"

va säger ni!
Senast redigerad av Kåwnan 2008-04-19 kl. 00:13.
2008-04-18, 23:28
Medlem
Cobber Kains avatar
Självklart påverkar vårat psyke våran fysiska kropp. Mår man dåligt psykiskt så brukar man få många fysiska symptom på det. Alltså borde även ett välmående psyke ge positiva effekter rent fysiskt.

Sätter man upp mål och visioner för sig själv så är det självklart större chans att man når dem än om man inte satte upp dessa mål och visioner.

Sen finns det alltid människor som drar saker över gränsen för att tjäna pengar på det!
2008-04-18, 23:36
Medlem
Det där handlar om en och jag instämmer. Tycker inte det finns så mycket mer att säga.
2008-04-18, 23:38
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Självklart påverkar vårat psyke våran fysiska kropp. Mår man dåligt psykiskt så brukar man få många fysiska symptom på det. Alltså borde även ett välmående psyke ge positiva effekter rent fysiskt.

Sätter man upp mål och visioner för sig själv så är det självklart större chans att man når dem än om man inte satte upp dessa mål och visioner.

Sen finns det alltid människor som drar saker över gränsen för att tjäna pengar på det!

Jo självklart, men alltså denna hemlighet innebär i stort sett att om du vill ha en röd sportbil så är allt du behöver göra att tänka på en väldigt mycket, detta då enligt den s.k "Law of Attraction".

Frågeställningen blev lite suddig, men som sagt till hur hög grad tror ni detta stämmer? om det ens stämmer alls dvs. Hur mycket påverkar våra tankar? får man en bra dag pga man tänker positivt från början när man vaknar?

Formar sig omgivningen efter våra tankar/känslor eller är det tvärtom?
2008-04-18, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kåwnan
Jo självklart, men alltså denna hemlighet innebär i stort sett att om du vill ha en röd sportbil så är allt du behöver göra att tänka på en väldigt mycket, detta då enligt den s.k "Law of Attraction".

AH. Innebär det att alla tonåriga pojkar i västvärlden på 80talet faktiskt FICK knulla med Samantha Fox?

LITE skeptisk är jag till den där lagen...
2008-04-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
AH. Innebär det att alla tonåriga pojkar i västvärlden på 80talet faktiskt FICK knulla med Samantha Fox?

Tack! Det där var det bästa jag hört idag!
2008-04-18, 23:53
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:

Jo enligt denna lag så ska dom juh självklart ha få gjort det

Skämt åsido, det jag försöker få fram... Har jag glömt bort
Ville mest bara visa er denna sida, tyckte den var lite småkul.

Man kan juh iaf konstatera att våra känslor formas efter omgivningen, men enligt denna hemlighet är det tvärtom... Ingen som någon förklaring till hur dom tror att detta skulle fungera?
2008-04-18, 23:55
Medlem
Kheperas avatar
Vi säger detta:
http://www.equil.net/?p=21
2008-04-19, 00:41
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:

Helt klart var det fler som hade i sina tankar att knulla Samantha Fox som verkligen fick knulla henne, än de som inte tänkte på att knulla Samantha Fox!
2008-04-19, 00:51
Medlem
Noel Parkers avatar
Citat:

Samantha Fox, tack för påminnelsen! Jag kommer ihåg hur min storebror höll en längre föreläsning för mig om denna kvinna och varför hon var så fantastisk på den tid då det begav sig.
2008-04-19, 01:08
Medlem
-jOE!s avatar
tråd finns: http://www.flashback.org/showthread.php?t=603578
2008-04-19, 01:25
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
tråd finns: http://www.flashback.org/showthread.php?t=603578

Varför denna låses nu.
/MOD