2008-04-18, 23:12
Medlem
rewnken88s avatar
Har sökt runt lite här men hittar inte alls, kanske söker på helt fel ställe men postar ändå tråden hära.
Söker ett program gör att jag kan lösenordsskydda min externa hårddisk så att bara jag kan komma åt filerna i den. Finns det några program för detta eller är det bara kryptering som gäller ?

Tack på Förhand
Citera
2008-04-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rewnken88
Har sökt runt lite här men hittar inte alls, kanske söker på helt fel ställe men postar ändå tråden hära.
Söker ett program gör att jag kan lösenordsskydda min externa hårddisk så att bara jag kan komma åt filerna i den. Finns det några program för detta eller är det bara kryptering som gäller ?

Tack på Förhand

Det beror på hur mycket du vill skydda filerna. Kryptering är ju helt klart bäst men det finns nog små "lock program" som fungerar också. Men dessa är nog ganska lätta att gå runt med andra program skulle jag tro.

MVH // Swegeneral
Citera
2008-04-19, 00:25
Medlem
rewnken88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Det beror på hur mycket du vill skydda filerna. Kryptering är ju helt klart bäst men det finns nog små "lock program" som fungerar också. Men dessa är nog ganska lätta att gå runt med andra program skulle jag tro.

MVH // Swegeneral

Lite tips på program hade inte vart helt fel. Vill bara ha ett lättare skydd, inget avancerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in