Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Ezzelino, du är inte konsekvent.
Hmm, jag brukar annars gå under hedersbeteckningen Konsekvensens Fader i kyniska sufikretsar.
Citat:
Du har inga problem med att raljera över överlevare samtidigt som du minsann är oerhört sparsmakad i dina omdömen över knäppgöken Muchin, som på fullaste allvar påstår att det var Jeltsins dubbelgångare som styrde Ryssland under 1990-talet.
Grejen är förstås att jag inte hade hört talas om Muchin förrän du nämnde honom i går. Jag har inte läst något av honom och mycket lite om honom (Clartéartikeln och det du berättar). Naturligtvis är det löjeväckande att påstå att Jeltsins dubbelgångare styrde Ryssland.
Citat:
Hela Katyn-frågan avslöjar på ett tydligt sätt att den revisionistiska/förnekar-skolan bara är en tom säck utan innehåll.
På intet sätt - Graf och Mattogno har ju en klar uppfattning av vad som skedde i Katyn. Det är bara du som så gärna vill att "förnekarna av den hårda skolan" ska kunna buntas ihop i samma säck, men så är det inte.
Citat:
Vidare känner du att du på något sätt måste försvara Graf och Mattogno. Hedervärt men löjligt.
Ytterligare något du bara får för dig. Om de har fotats med Muchin när de tar sig ett glas vodka så är det väl inget att gå i taket för? Muchin kanske underlättade för dem praktiskt under arkivstudier i Moskva, vad vet jag?
Om Muchin tror på "Jeltsins dubbelgångare" och "månlandningarna var en bluff" så har han från mitt perspektiv fel, men det gör honom väl inte till en paria?
Herregud, människor tultar omkring på de mest maktstinna positioner och lider av absurda vanföreställningar om den dolde imamen, Jesus eller Moses...
Citat:
Jo, Muchin har "specialstuderat" Katyn på samma sätt som Mattogno och Graf har "specialstuderat" förintelsen. Är inte han enligt dig då kapabel, på motsvarande sätt som Mattogno och Graf.
Nej. Som du vet finns det skickliga och mycket belästa exterminationister, ett par av snubbarna på RODOH/Holocaust Controversies, till exempel. De har specialstuderat ämnet, men de har ändå i grunden fel, därför att de försöker vidmakthålla en politiskt motiverad myt.