• 1
  • 2
2008-06-15, 12:00
Bannlyst
Ezzelino, du är inte konsekvent.
Du har inga problem med att raljera över överlevare samtidigt som du minsann är oerhört sparsmakad i dina omdömen över knäppgöken Muchin, som på fullaste allvar påstår att det var Jeltsins dubbelgångare som styrde Ryssland under 1990-talet.

Hela Katyn-frågan avslöjar på ett tydligt sätt att den revisionistiska/förnekar-skolan bara är en tom säck utan innehåll.

Vidare känner du att du på något sätt måste försvara Graf och Mattogno. Hedervärt men löjligt.

Jo, Muchin har "specialstuderat" Katyn på samma sätt som Mattogno och Graf har "specialstuderat" förintelsen. Är inte han enligt dig då kapabel, på motsvarande sätt som Mattogno och Graf.

Jag förstår att detta måste vara jobbigt för dig att erkänna men nog blir hela saken problematisk? Inte sant.
Citera
2008-06-15, 12:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Ezzelino, du är inte konsekvent.

Hmm, jag brukar annars gå under hedersbeteckningen Konsekvensens Fader i kyniska sufikretsar.

Citat:
Du har inga problem med att raljera över överlevare samtidigt som du minsann är oerhört sparsmakad i dina omdömen över knäppgöken Muchin, som på fullaste allvar påstår att det var Jeltsins dubbelgångare som styrde Ryssland under 1990-talet.

Grejen är förstås att jag inte hade hört talas om Muchin förrän du nämnde honom i går. Jag har inte läst något av honom och mycket lite om honom (Clartéartikeln och det du berättar). Naturligtvis är det löjeväckande att påstå att Jeltsins dubbelgångare styrde Ryssland.

Citat:
Hela Katyn-frågan avslöjar på ett tydligt sätt att den revisionistiska/förnekar-skolan bara är en tom säck utan innehåll.

På intet sätt - Graf och Mattogno har ju en klar uppfattning av vad som skedde i Katyn. Det är bara du som så gärna vill att "förnekarna av den hårda skolan" ska kunna buntas ihop i samma säck, men så är det inte.

Citat:
Vidare känner du att du på något sätt måste försvara Graf och Mattogno. Hedervärt men löjligt.

Ytterligare något du bara får för dig. Om de har fotats med Muchin när de tar sig ett glas vodka så är det väl inget att gå i taket för? Muchin kanske underlättade för dem praktiskt under arkivstudier i Moskva, vad vet jag?
Om Muchin tror på "Jeltsins dubbelgångare" och "månlandningarna var en bluff" så har han från mitt perspektiv fel, men det gör honom väl inte till en paria?
Herregud, människor tultar omkring på de mest maktstinna positioner och lider av absurda vanföreställningar om den dolde imamen, Jesus eller Moses...

Citat:
Jo, Muchin har "specialstuderat" Katyn på samma sätt som Mattogno och Graf har "specialstuderat" förintelsen. Är inte han enligt dig då kapabel, på motsvarande sätt som Mattogno och Graf.

Nej. Som du vet finns det skickliga och mycket belästa exterminationister, ett par av snubbarna på RODOH/Holocaust Controversies, till exempel. De har specialstuderat ämnet, men de har ändå i grunden fel, därför att de försöker vidmakthålla en politiskt motiverad myt.
Citera
2011-02-26, 21:59
Medlem
Pansarmeyers avatar
Majoren i.G Siegfried Knappe berättar en beklämmande historia i sina memoarer Soldat. Knappe satt i krigsfångelägret i Krasnogorsk utanför Moskva när rättegångarna i Nürnberg förbereddes. Till lägret anlände från ett arbetsläger en ung, något obegåvad tysk Obergefreiter och storväxt bondson från Bayern i en sprillans ny uniform för att förberedas av ryssarna till att bli deras huvudvittne om Katynmassakern. Han skulle vittna om att han ingått i en tysk infanterienhet som utfört morden. I utbyte skulle han få komma hem till Tyskland och bli frisläppt. (Ganska naivt - ryssarna hade ju inte kunnat släppa honom efter han ljugit för dem)

Sagt och gjort, Obergefreitern flögs till Tyskland, vittnade och ignorerades av västmakterna, som naturligtvis lyssnade mer till den rapport från Röda Korset om Sovjets skuld som redan publicerats.

Obergefreitern återvände till Krasnogorsk där han klagade över att ryssarna inte hållit sina löften. På grund av detta tar ryssarna ifrån honom hans nya uniform och matprivilegier. Oförsiktigt nog började tysken nu klaga ännu mer högljutt vilket verkade ha fått ryssarna att tappa tålamodet ty mannen försvann.
Citera
2011-04-16, 10:51
Medlem
rex144s avatar
Polen har fått en del om dokumenten, och det framgår tydligt att Stalin undertäcknade ordern,
över 20.000 polacker mördades
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in