2008-04-18, 18:21
Medlem
Midsummers avatar
Hej hej, har ett ngot udda problem. Jag formaterade datorn fr ngra dagar sen med ett vista jag haft en gng frut. Problemet r att explorer.exe inte startar utan fr trycka ctrl-alt-del o sen kra igng explorer.

finns det ngon lsning p detta o vad kan det va fr fel?
Citera
2008-04-18, 18:22
Medlem
skgs avatar
En vn till mig har samma problem med sitt Vista. Lsning?
Citera
2008-04-18, 18:22
Medlem
Dancerboys avatar
Spelar det s stor roll?

Kr en omformatering igen bara. Mycket snabbare n att frga p flashback :P

Du kan ju nd itne ha gjort s mycket med datorn eftersom den var nyformaterad fr ett par dagar sen
Citera
2008-04-18, 18:42
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Spelar det s stor roll?

Kr en omformatering igen bara. Mycket snabbare n att frga p flashback :P

Du kan ju nd itne ha gjort s mycket med datorn eftersom den var nyformaterad fr ett par dagar sen

Ja det spelar stor roll?

Jag har lagt ver 80gb musik p windows-partionen, tar ett tag o flytta, likas med film osv!

Ett svar brukar ta ett par minuter om man har tur, en omformatering inkl. frflyttning och installerande av alla drivrutiner och prg tar minst 4 timmar!
Citera
2008-04-19, 10:16
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Ja det spelar stor roll?

Jag har lagt ver 80gb musik p windows-partionen, tar ett tag o flytta, likas med film osv!

Ett svar brukar ta ett par minuter om man har tur, en omformatering inkl. frflyttning och installerande av alla drivrutiner och prg tar minst 4 timmar!

h, du har fortfarande inte ftt svar och det har gtt minst 12 timmar sen du postade.

sedan vet inte jag hur seg din dator r men 80 gb filer till extern hrddisk tar inte mnga minuter fr mig. Har du trdat ntverk mellan dina datorer hemma gr det nnu fortare.

anvnd norton ghost eller vad det nu heter, s kan du ta en "bild" av din dator med instllningar och program, som du sedan bara fr ver igen.

annars tar det inte mnga minuter att installera drivrutiner heller. Min brbara fixar jag p runt en halvtimme / 45 min iaf frn helt tom till fullt funktionsduglig.
Citera
2008-04-19, 10:33
Medlem
927s avatar
mjligt att det blivit nt fel iom en installation av ett program eller nn uppdatering frn ms men gr en reparation av vista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in