• 2
  • 3
2008-04-22, 23:29
Medlem
Amors avatar
tack för alla uppriktiga och informativa svar

jag skall nog följa rådet att lyxa med lössnuset då och då
Citera
2008-04-23, 00:24
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Man kan blanda båda teknikerna genom att göra som jag brukar göra med lös: baka en prilla, stoppa in under läppen och trycka sönder den.

Så gör många av mina kompisar också. Det är något jag inte förstår mig på. Att ta en levande är ju både lättare + att det går snabbare
Citera
2008-04-23, 13:05
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Swedish Matchs lösdosor innehåller bara 45 gram numera.
där jag bor finns de fortfarande i 50g varianten, men oj då.. inte så bra
Citera
2008-04-23, 13:15
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Så gör många av mina kompisar också. Det är något jag inte förstår mig på. Att ta en levande är ju både lättare + att det går snabbare
I början när jag tog levande hade det en tendens att ramla ner väldigt mycket i munnen. Men nu när man har fått in tekniken är det ju rena barnleken, plus att man behöver bara "sulla" ner två fingrar med snus..
Citera
2008-04-23, 17:04
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pai
där jag bor finns de fortfarande i 50g varianten, men oj då.. inte så bra

Då är det antagligen gamla dosor då.
Citera
2008-05-01, 18:57
Medlem
Löst snus smakar mer och är därför godare. Tycker det gäller för alla sorter med både lös/portion varianter. Upplever också att en dosa lös räcker längre så nu när snuset blivit så jävla dyrt är det sällan jag köper portion.
Emellertid har jag alltid en portionsdosa liggandes i bilen eftersom det är mer praktiskt med portion under bilfärd.

En gång skulle jag slänga ut en lös genom bilfönstret under färd, men den hamnade utsmetad på bilen i stället.
En portionspåse kan man hiva iväg långt och snabbt lägga in nästa.
Citera
2008-05-01, 19:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Det kan ju vara så att man förmodligen tar lite mer än 1grams prillor när man har lös, vilket gör att det känns starkare. Lös innehåller visserligen 1 mg mer nikotin, iaf General Lös.
Jag kedjesnusar portion och är ganska nöjd med det. Ibland tar jag en lössnus och jag gör inte speciellt stora prillor, men jag tycker att det rusar till på ett annat (bättre) sätt med lössnus. Jag kan inte riktigt förklara känslan på annat sätt att den är bättre. Jag vill dock inte byta till lössnus helt och hållet eftersom jag tycker att det är fräschare med portionssnus.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in