2008-04-18, 13:20
Medlem
Rainys avatar
Har precis infrskaffat en airport express, och kr sledes optisk ut till recievern. Det fungerar utmrkt nr jag ska kra med I-tunes eller med VLC, d det r enkelt att synka ljudet. Jag anvnder Airfoil fr att kunna spela upp i andra program n I-tunes.

Problemet ligger dock i nr jag vill spela upp youtubeklipp utan att ljudet kommer 2 sekunder efter bilden :/ Hur kan jag synka systemljudet (fr hela datorn) alternativt firefox?

Som en bonus s hade jag grna velat spela upp youtubeklippen via PicLens (firefoxplugin), om detta vore mjligt. Lttast hade frmodligen varit om jag kunnat synka systemljudet.

Snlla hjlp mig! Ska ha frfest ikvll, s vore utmrkt om jag kunde fixat det tills dess =) Tack p frhand!
Citera
2008-04-18, 13:50
Medlem
felstavadds avatar
r osker p om mitt svar r rtt men sk p ett program eller mne som heter "Airfoil" (tror jag. Har fr mig att det har med synkning av ljudet i iTunes och express och snt dr att gra.

Alt, kp en FM sndare och ratta in ljudet via radion.
Citera
2008-04-18, 14:29
Medlem
Rainys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
r osker p om mitt svar r rtt men sk p ett program eller mne som heter "Airfoil" (tror jag. Har fr mig att det har med synkning av ljudet i iTunes och express och snt dr att gra.

Alt, kp en FM sndare och ratta in ljudet via radion.

Airfoil har jag redan, fungerar att spela upp ljud frn diverse program, dremot r ljudet osynkat. Airfoil kan dremot spela upp videofilmer och synka sjlv verkar det som. Men jag vet inte hur jag ska gra via webblsaren/youtube.
Citera
2008-04-18, 17:59
Medlem
skinner5000s avatar
Har du kpt eller laddat hem airfoil? Om du har laddat hem det, kr du d demo eller har du lst upp det med ngon key?
Citera
2008-04-19, 14:30
Medlem
Rainys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Har du kpt eller laddat hem airfoil? Om du har laddat hem det, kr du d demo eller har du lst upp det med ngon key?

Jag har testat med trial (laddade hem p Airfoils hemsida), och nu ven med key, men jag hittar nd inte den funktionen jag sker.

Det blir ju lite frdrjning till Airport:en d den antagligen mste hantera/konvertera ljudet p ngot stt. Drfr hade jag nskat en instllning som buffrade ljudet lite fre bilden, och sledes kunde skicka ivg ljudet till Airport:en 2 sekunder innan bilden visas. Kanske inte r mjligt med videoklipp p ntet (t.ex. youtube)?

Kanske gr att frdrja bilden p ngot stt istllet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in