Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-18, 13:20
Medlem
Rainys avatar
Har precis införskaffat en airport express, och kör således optisk ut till recievern. Det fungerar utmärkt när jag ska köra med I-tunes eller med VLC, då det är enkelt att synka ljudet. Jag använder Airfoil för att kunna spela upp i andra program än I-tunes.

Problemet ligger dock i när jag vill spela upp youtubeklipp utan att ljudet kommer 2 sekunder efter bilden :/ Hur kan jag synka systemljudet (för hela datorn) alternativt firefox?

Som en bonus så hade jag gärna velat spela upp youtubeklippen via PicLens (firefoxplugin), om detta vore möjligt. Lättast hade förmodligen varit om jag kunnat synka systemljudet.

Snälla hjälp mig! Ska ha förfest ikväll, så vore utmärkt om jag kunde fixat det tills dess =) Tack på förhand!
Citera
2008-04-18, 13:50
Medlem
felstavadds avatar
Är osäker på om mitt svar är rätt men sök på ett program eller ämne som heter "Airfoil" (tror jag. Har för mig att det har med synkning av ljudet i iTunes och express och sånt där att göra.

Alt, köp en FM sändare och ratta in ljudet via radion.
Citera
2008-04-18, 14:29
Medlem
Rainys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Är osäker på om mitt svar är rätt men sök på ett program eller ämne som heter "Airfoil" (tror jag. Har för mig att det har med synkning av ljudet i iTunes och express och sånt där att göra.

Alt, köp en FM sändare och ratta in ljudet via radion.

Airfoil har jag redan, fungerar att spela upp ljud från diverse program, däremot är ljudet osynkat. Airfoil kan däremot spela upp videofilmer och synka själv verkar det som. Men jag vet inte hur jag ska göra via webbläsaren/youtube.
Citera
2008-04-18, 17:59
Medlem
skinner5000s avatar
Har du köpt eller laddat hem airfoil? Om du har laddat hem det, kör du då demo eller har du låst upp det med någon key?
Citera
2008-04-19, 14:30
Medlem
Rainys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Har du köpt eller laddat hem airfoil? Om du har laddat hem det, kör du då demo eller har du låst upp det med någon key?

Jag har testat med trial (laddade hem på Airfoils hemsida), och nu även med key, men jag hittar ändå inte den funktionen jag söker.

Det blir ju lite fördröjning till Airport:en då den antagligen måste hantera/konvertera ljudet på något sätt. Därför hade jag önskat en inställning som buffrade ljudet lite före bilden, och således kunde skicka iväg ljudet till Airport:en 2 sekunder innan bilden visas. Kanske inte är möjligt med videoklipp på nätet (t.ex. youtube)?

Kanske går att fördröja bilden på något sätt istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in