Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-17, 09:43
Medlem
Hej!
Det är nämligen såhär att efter 20 minuters spelande/surfande på filmer/låtar så kraschar min dator, skärmen blir blå och det står att den har kraschat, sedan restartas datorn.. Någon som vet vad detta är för problem samt hur man åtgärdar det?

tack i förhand
Citera
2008-04-17, 09:45
Medlem
Förbannads avatar
Datorn kanske blir överhettad. Testa ladda ner speedfan och kika på de olika komponenternas temperaturer. Vad ligger de på?
Citera
2008-04-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Datorn kanske blir överhettad. Testa ladda ner speedfan och kika på de olika komponenternas temperaturer. Vad ligger de på?
Den ligger på 31C vanligtvis när man spelat ett tag, men just nu ligger den på 25
Kan detta vara grafikkortet?
Citera
2008-04-17, 09:49
Medlem
Nights avatar
Vad sitter det för hårdvara i buken? processor minne hdd osv... Hur länge har du haft den? Har den varit så här sen du fick den eller har det kommit till efteråt?
Citera
2008-04-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Night
Vad sitter det för hårdvara i buken? processor minne hdd osv... Hur länge har du haft den? Har den varit så här sen du fick den eller har det kommit till efteråt?

Processor: AMD Athlon(tm)64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60Ghz
Minne (RAM): 2047 MB
Systemtyp: 32 Bitars
Grafik: NVIDIA Geforce 7500+

jag har haft datorn i ett halvår, 2 dagar senare av att jag installerade ett program vid namn PowerStrip (gör så att skärmen blir ljusare) så hände detta, har testat ta bort skiten men det funkar ICKE
Citera
2008-04-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackzor
Processor: AMD Athlon(tm)64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60Ghz
Minne (RAM): 2047 MB
Systemtyp: 32 Bitars
Grafik: NVIDIA Geforce 7500+

jag har haft datorn i ett halvår, 2 dagar senare av att jag installerade ett program vid namn PowerStrip (gör så att skärmen blir ljusare) så hände detta, har testat ta bort skiten men det funkar ICKE

Du skulle ju kunna prova att starta dator'n i felsäkertläge och försöka radera bort Powerstrip genom den metoden. Eftersom felsäkertläge bara startar dem nödvändigaste "boot" programmen.
Citera
2008-04-17, 11:42
Medlem
Hejsan1s avatar
Får använda mitt gamla vanliga kort eftersom jag hade samma problem som dig och löste på detta sätt, skulle inte tro att det är problemet i ditt fall men det tar typ 1 minut att kolla så..

http://www.helpwithpcs.com/upgrading/change-irq-settings.htm
Kolla denna guide och se ifall tex ditt ljudkort och grafikkort sitter på samma address eller två andra komponenter som använda mycket vid tex spel och film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in