2008-04-17, 08:34
Medlem
Alla tangentbord som jag stött på har konkava knappar (dvs knappar vars yta buktar innåt, eller neråt).

Jag undrar om någon här på flashback har sett,hört talas om eller vet vart jag kan hitta ett tangentbord med konvexa knappar. Alltså knappar som buktar utåt, mot fingrarna. Ungefär som knapparna på en spelkonsolls-kontroll.

Bild visar vad jag menar:

http://img504.imageshack.us/my.php?i...3207449hi2.jpg

Tacksam för alla svar

/Mvh räven
Citera
2008-04-17, 08:45
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Alla tangentbord som jag stött på har konkava knappar (dvs knappar vars yta buktar innåt, eller neråt).

Jag undrar om någon här på flashback har sett,hört talas om eller vet vart jag kan hitta ett tangentbord med konvexa knappar. Alltså knappar som buktar utåt, mot fingrarna. Ungefär som knapparna på en spelkonsolls-kontroll.

Bild visar vad jag menar:

http://img504.imageshack.us/my.php?image=33207449hi2.jpg

Tacksam för alla svar

/Mvh räven

Njaeeäää...plana finns ju, men konvexa känns som om det skulle bli fel, som om man skulle glida av tangenten.
Citera
2008-04-17, 11:11
Medlem
Ma.monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Njaeeäää...plana finns ju, men konvexa känns som om det skulle bli fel, som om man skulle glida av tangenten.

Dom kompenserar säkert med gummi finnsh på knapparna.
Citera
2008-04-17, 11:52
Medlem
Hejsan1s avatar
Har en kompis som har såna utåtbuktade knappar, men bara på yttersta delarna av tangentbordet. Det är som buktat lite grann hela tangentbordet ser ut ungefär som en parentes ( med en liknande buktning. Vet inte om jag kan säga att jag tyckte det var så skönt, men kan ju ta ett tag att vänja sig och då kan det va schysst kanske. Kan försöka kolla upp vad det heter om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in