2008-04-17, 02:18
Medlem
Jade Nils avatar
Tjena Fb'are.

Nu är det så att jag precis nyuppdaterat mina drivrutiner till grafikkortet (Nvidia geforce 8600GS) från drivrutiner som var riktigt gamla. Saken är att med de gamla drivrutinerna så hade jag 1280×720 som screen resolution, men från det att jag uppdaterat dem så är maximal resoltion 1024x768. Vad kan vara felet och hur åtgärdar jag detta?
Kan även tillägga att då jag uppdaterade drivrutinerna UTAN att starta om datorn så funkade det fortfarande med den höga upplösningen, efter reboot så försvann valmöjligheter till detta...

Tackar på förhand.
Citera
2008-04-17, 02:33
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jade Nil
Tjena Fb'are.

Nu är det så att jag precis nyuppdaterat mina drivrutiner till grafikkortet (Nvidia geforce 8600GS) från drivrutiner som var riktigt gamla. Saken är att med de gamla drivrutinerna så hade jag 1280×720 som screen resolution, men från det att jag uppdaterat dem så är maximal resoltion 1024x768. Vad kan vara felet och hur åtgärdar jag detta?
Kan även tillägga att då jag uppdaterade drivrutinerna UTAN att starta om datorn så funkade det fortfarande med den höga upplösningen, efter reboot så försvann valmöjligheter till detta...

Tackar på förhand.

Avinstallera och installera om, lär ha blivit nåt strul under installationen.
Citera
2008-04-17, 10:36
Medlem
Jade Nils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Avinstallera och installera om, lär ha blivit nåt strul under installationen.

Okej, tack. Men vad gör jag om problemet skulle kvarstå? :/
Citera
2008-04-17, 11:26
Medlem
sparv3ns avatar
edit: läste helt fel.
Citera
2008-04-17, 11:35
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jade Nil
Okej, tack. Men vad gör jag om problemet skulle kvarstå? :/

Som Mondo säger avintsallera drivrutinerna helt och ta nya (från nVidias hemsida). Om det inte hjälper så vet jag inte, kan vara att du har en TV (eller sekundär bildskärm av något slag) ikopplad för då brukar max res minska lite. Kolla i "control center" ifall du kan koppla från om du har en sekundär skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in