2008-04-21, 17:26
Medlem
ÜberJürgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
kan man värkligen fråga så som fråga 21 är : vem styr internet?

Svaret måste nästan vara ingen och alla?
Citera
2008-04-21, 17:41
Medlem
ja men det finns ju inget rätt svar

(tycker den läraren som ställer dom där frågerna är lite dum... varför gjöra ett prov för att se om eleverna vet hur man använder snabbkanppar???)
Senast redigerad av timpan8 2008-04-21 kl. 17:46.
Citera
2008-04-21, 17:50
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamoun
Obegripligt nonsens...

EDIT: Haha, ett uppenbart troll!
Senast redigerad av RickardGBG 2008-04-21 kl. 17:57.
Citera
2008-04-21, 18:22
Medlem
Jag kan väl hjälpa med några frågor då...

13.HUR FLYTTAR DU EN MENING I LÖPANDE TEXT I WORD
Du markerar meningen, sedan trycker du alt+f4 tre gånger innan du stälelr musen dit meningen ska flyttas. (Observera att efter att du tryckt alt+f4 tre gånger så har du tre sekunder på dig att ställa musen dit du vill ha texten, trycker du fyra gånger har du fyra sekunder, fem gånger=fem sekunder)

14.VILKEN FUNKTIONSTANGENT ANVÄNDS FÖR STAVNINGSKONTROLL I WORD?
Man trycker ctrl+a för att markera hela texten,(man kan även kontrollera bara en liten del av texten), sen trycker man på mellanslag.

15.HUR SÄTTER DU IN ETT SPECIALTECKEN I WORD?
Här är programmet Zatacom som tidigare blivit nämnt mycket effektivt.

16.HUR SKAPAR DU AUTOMATISK SIDNUMRERING I WORD?
Först ställer du dig på förstasidan, skriv in en 1 om du vill att sidnunmreringen ska börja på första sidan, eller 2 om du inte vill ha numrering på försättsbladet. Sen trycker du alt+f4. (Även programmet Zatacom fungerar men jag tycker mitt sätt är snababre)

17.VAD ÄR ETT NÄTVERK?
Ett nätverk är egentligen kablarna som går inuti datorn och ser till så allt fungerar.

18.VILKA OLIKA TYPER AV NÄTVERK FINNS DET?
Det finns massvis, både oliak märken på kablarna, olika storlekar, bredd och självklart även kvalitet.

19.HUR ANSLUTER DU EN DATOR TILL INTERNET?
Du tar en en vanlig 230 volts nätkabel(elkabel), ha kvar själva stickkontakten på ena sidan. På andra sidan klipper du bort och rensar bort skyddet riunt kabeln. Du sticker in änden som du rensat i valfri port på baksidan av datorn förutom hörlursuttaget. Andra änden trycker du självklart in i ett vanligt vägguttag.

20.VAD ÄR INTERNET
Internet vet du väl vad det är?

21.VEM STYR INTERNET?
Normalt sätt så brukar man säga att det är USA som styr internet. Men bor man i en kommunistisk stat, till exempel Kina eller Nordkorea, så styr ofta regeringarna. Detta betyder att du kan tro på nästan allt som står på internet eftersom oberoende myndigheter i olika länder har kontrollerat allt material och raderat sånt som inte är sant.

22.VAD ANVÄNDS INTERNET TILL (5 SAKERS)
Som sagt tidigare.

23.VOLKA SÖKMOTORER FINNS FÖR INTERNET (3ST)?
Hmm, det kan jag inte.

24.HUR GÖR DU EN BOOLEANSK SÖKNING?
En booleansk sökning är mycket komplicerad att utföra. Det sättet jag normalt gör är att öppna ett nytt word-dokument, skriver in denna text högst upp.

=rand (200,99)

sen trycker du på enter.

25.HUR ÄNDRAR DU STARTSIDAN FÖR DIN BROWSER?
Detta gör du genom att trycka ctrl+alt+delete, och gå in i aktivitetshanteraren. Gå in på processer och stäng av explorer.exe samt iexplorer.exe

26.VAD ÄR FREEWARE
Freeware är en typ av tysk porr som de flesta tycker är ganska avskyvärd.

27.VAD ÄR SHAREWARE
Även shareware är ganska äcklig tysk porr, dock lite mer normal. Innehåller bland annat djursex och så kallade Goden showers.

28.VAD ÄR ETT DATORVIRUS
Det är en mycket allvarlig sjukdom, ring genast 112 och be om ambulans.

29.HUR SKYDDAR DU DIG FÖR DATORVIRUS?
Det finns inte mycket att göra, men att sitta med benen ovanför bordet samtidigt som du andas så nära tangentbordet som möjligt. Förutom detta ska du även försöka att att ha tungan ute, bita i örat och säga "antivirus".

30.VAD INNEBÄR PUL?
Det står för att alal personer som vill, nån gång ska få medverka i porrfilm. (Porr Utan Licens). Kallas på engelska PWL

31.VAD BETYDER SMTP?
SMTP är den medicinska beteckningen för datorvirus.

32.NÄR ANVÄNDS DET?
I samband med insjuknade som har just datorvirus.

33.VAD BETYDER WAN?
WAN betyder Wide Ass Nudity. Det vill säga porr fast med tjejer med stor rumpa.

34.VAD BETYDER LAN?
Little Ass Nudity. Samma som ovan fast smala tjejer.

35.HUR AKTIVERAR DU OFFICE ASSISTENTEN I WORD?
Det finns flera sätt, det enklaste är helt enkelt att skrika så högt du kan till datorn:

"SNÄLLA ASSISTENT, JAG VILL HA HJÄLP"

Varsågod.
Citera
2008-04-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Ja, självklart är det bara du och ett par till som kan dessa saker om datorer.
Vi andra är inte så haj med det där word och att skapa nya dokument och så.
Krävs ju några timmars undervisning innan man blir lika bra som du och ett par till. Alla har det inte lika lätt som du.
Men eftersom du kan allt det där så måste ju du vara en sån där civilingenjör med massa studieår bakom dig.
Tänk vad enkelt det är för dig att använda en dator när du kan det där med att kopiera filer, ändra namn på dom och sedan skapa word-dokument också. Oj titta jag höll på att glömma att du var stavningskung också! Inte alla som är!
Får jag ta på dig?

Eller missade jag något tidigare inlägg? Ironi? Vad är det frågan om?

Jag spyr ner ditt ansikte med bearbetad Carbonara.
Citera
2008-04-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Jag spyr ner ditt ansikte med bearbetad Carbonara.

Surt..

Bokstavligt talat
Citera
2008-04-24, 19:46
Medlem
_Egon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Hjälper dig med 22an...

1. Porr
2. FB
3. Skratta åt de som är mindre värda
4. Tanka film
5. Tanka musik

Eller jag skulle nog byta ut punkt 3 till att fördriva tid när man int e orkar sitta på FB mer eller kolla porr
Citera
2008-05-08, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
text
Ville bara säga till d00rkey: Att jag har nog aldrig skrattat så mkt nånsin på FB... WUNDERBAR!
Senast redigerad av Firefly 2008-05-08 kl. 00:11.
Citera
2008-05-08, 00:18
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Ville bara säga till d00rkey: Att jag har nog aldrig skrattat så mkt nånsin på FB... WUNDERBAR!
???
Han hjälpte ju bara killen!

Lycka till på provet TS, följer du bara tipsen i den här tråden går det säkert bra!
Citera
2008-05-08, 00:23
Bannlyst
tycker FB är en fantastiskt plats man får verkligen hopp om mänskligheten när man ser hur många hjälpsamma individer de finns

lycka till på provet TS
Citera
2008-05-08, 00:26
Medlem
Sälklubbarns avatar
7.HUR FÖRHANDGRANSKAR DU ETT WORD DOKUMENT?
Ett smidigt sätt är dubbelkortkommandot Alt-F4 och n (vanliga bokstaven "n") i en snabb följd. Slipper man gå omvägar.
Citera
2008-05-08, 00:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
tycker FB är en fantastiskt plats man får verkligen hopp om mänskligheten när man ser hur många hjälpsamma individer de finns

lycka till på provet TS
Man behöver nästan inte önska lycka till, men det gör jag ändå såklart!
Det är lugnt mannen. Home safe home free!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in