1.HUR TAR DU FRAM SNABBMENYN FÖR PAPPERSKORGEN?
Tryck på skrivbordet med mellantangenten på musen.
2.VILKET ÄR DET MINNE DATORN ANVÄNDER FÖR ATT LAGRA DATA UNDER SINA BERÄKNINGAR?
Finns ett speciellt minne på undersidan av processorn som kallas ROM, oftast markerat på processorn med en lila text ( hur mycket det är )
3.HUR BYTER DU NAMN PÅ EN MAPP PÅ c:/ ?
Du använder mittenknappen på musen och trycker på det en gång, efter det får du upp en dialogruta där du trycker OK för att ange administratörsrättigheter varpå du kan använda tangentbordet för att skriva in nytt namn.
4.HUR TAR DU REDA PÅ VERSIONEN SOM TEX WORD ÄR?
Lärde mig faktiskt något nytt om det hexadecimala där, tack d00rkey. Jag skulle använda d00rkey's metod, det finns flera men denna var smidig.
5.HUR KOPIERAR DU MAPPAR MED UTFORSKAREN?
Även här använder du mitentangenten på musen, anger administratörsrättigheter, öppnar Zatacom ( ofta får man installera detta programmet själv eftersom windows inte alltid har det i sin grundinstallation ), går till Arkiv och väljer "Kopiera Mapp".
6.HUR TAR DU REDA PÅ HUR MYCKET RAM MINNE DATORN HAR?
Du öppnar datorn, ett RAM minne är de smala avlånga sakerna som sitter på moderkortet, på dem står massa siffror såsom serienummer och tillverkningsserie, bry dig inte om dem, räkna bara antalet sånna där stickor.
7.HUR FÖRHANDGRANSKAR DU ETT WORD DOKUMENT?
Här finns det också flera tillvägagångssätt men jag rekommenderar även här programmet Zatacom, öppna Word och ditt dokument varpå du startar Zatacom, det kommer då komma upp en dialogruta där du kan välja "Förhandsgranska dokument", välj det.
8.HUR ÅNGRAR DU ETT KOMMANDO I WORD?
Samma som ovan fast du väljer "Ångra kommando"
9.HUR GÖR DU MARGINALHUSTERING I WORD?
Din lärare är nog ute efter "Marginaljustering" ( med J alltså ), detta är också en funktion som Zatacom erbjuder.
10.HUR STÄLLER DU IN KRONER ISTÄLLET FÖR PUND I WORD?
Här måste du in i Word->Redigera->Alternativ->Avancerade Alternativ->Geografiska alternativ->Valutor->Europeiska valutor->Nordiska valutur. Där kan du välja Sverige Kronor.
11.KAN DU ANVÄNDA TECKNET / I ETT FILNAMN
Ja.
12.SKRIV NER KORT KOMMANDOT FÖR ATT SKAPA ETT NYTT DOKUMENT.
Här finns det också flera, själv brukar jag ta omvägen via ctrl+alt+delete och öppna dokumentet genom att ta bort processen exploror.exe som finns under processer, när den är borttagen öppnar du Zatacom och väljer "Ok" på dialogrutan och sedan "Skapa nytt dokument"
tack i förhand och hoppas ni hjälper till
Lugnt, du kan sätta in pengar på mitt paypal konto, skicka ett PM så får du numret.
Och killar, det är kul att ni är duktiga på datorer men alla här inne är faktiskt inte det. Vi var alla nybörjare en gång i tiden, visa lite respekt för guds skull.