Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2021-08-21, 11:52
Medlem
Någon som vet hur man får bort frågan, "kollar du fortfarande" och då behöver trycka på ja längst ner i hörnet.
Extremt irriterande då jag låser skärmen till min son.
Citera
2021-08-21, 13:58
Medlem
Störningsmoment med Youtube

Frågan har säkert hamnat fel så ursäkta för det.

Jag märkte igår att "scrollbaren" eller rullningslisten på youtube har blivit svart. Har sökt lite varstans men hittar inte någon direkt förklaring, jag verkar vara den enda vars scrollbar är svart? Den har varit grå innan och är fortfarande grå på alla andra sidor. Jag kör med Firefox och har precis ominstallerat FF men samma svarta rullningslist och samma tema på youtube-kontot.
Citera
2021-08-21, 14:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Frågan har säkert hamnat fel så ursäkta för det.

Jag märkte igår att "scrollbaren" eller rullningslisten på youtube har blivit svart. Har sökt lite varstans men hittar inte någon direkt förklaring, jag verkar vara den enda vars scrollbar är svart? Den har varit grå innan och är fortfarande grå på alla andra sidor. Jag kör med Firefox och har precis ominstallerat FF men samma svarta rullningslist och samma tema på youtube-kontot.

Min scrollbar är ljus (mörkt tema dock) i Google Chrome och Safari
Citera
2021-08-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Min scrollbar är ljus (mörkt tema dock) i Google Chrome och Safari

Okej ja det är märkligt.
Citera
2021-08-21, 19:26
Medlem
Cindells avatar
Reagerade på att "Tumme upp/ner" är svart nu.
Ingen förändring som stör mig.

Rullningslisten är mörkgrå för mig. Lite ljusare grå när jag aktiverar den.

(Enhetens tema & Chrome)
Senast redigerad av Cindell 2021-08-21 kl. 19:34.
Citera
2021-08-21, 22:09
Medlem
Tror att Youtube använder något Javascript för att göra en helt custom scrollbar. För mig har Youtube tidigare haft en scrollbar med helt annat utseende än övriga sidor (mycket bredare med 90 graders vinklar, när övriga scrollbars varit smala med rundade hörn). Nu verkar de ha gjort om så att scrollbaren i övrigt har samma form, men färgen är för mig svart medan övriga sidor har grå scrollbar.
Citera
2021-08-26, 11:25
Medlem
snivlems avatar
snälla hjälp. jag blir knäpp på youtbe ibland.

får en notification om att nån har lämnat kommentar på en av mina videor, klickar på klockickonen och list kommer ner och övers i listan visas kommentaren, men inte i helhet, så jag klickar på den för att kunna läsa hela, nä då hamnar jag bara på videons sida....kommentaren verkar jag vara tvungen att själv bläddra reda på i flödet...den videon har tusentals kommentarer...

vad är tanken med en sån funktion....?? jag har fortfarande inte läst slutet på kommentaren..
Citera
2021-09-02, 23:56
Medlem
Herreminskapares avatar
Varför är vissa musikvideor helt indränkta i censur? Det blir tyst hela tiden eftersom svordomar censureras och jag förstår inte hur man avaktiverar skiten

Har sökt på google utan ett enda svar på min fråga, trodde det skulle finnas massor av arga röster som undrar samma sak men tydligen är jag den enda som upplever denna skitcensur. Har aldrig varit med om att inte hitta ett enda svar via google, helt sjukt

Har frågat flashback förut såg jag men jag fick inget svar då heller. Det måste ju vara något barn-filter jag har aktiverat? Fast vissa videor kan jag höra massor av svordomar i så vad fan är problemet?
Senast redigerad av Herreminskapare 2021-09-03 kl. 00:36.
Citera
2021-09-03, 23:26
Medlem
Herreminskapares avatar
Eller är det uppladdaren som censurerar sina egna videor?
Citera
2021-09-03, 23:42
Medlem
Ensambroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Varför är vissa musikvideor helt indränkta i censur? Det blir tyst hela tiden eftersom svordomar censureras och jag förstår inte hur man avaktiverar skiten

Har sökt på google utan ett enda svar på min fråga, trodde det skulle finnas massor av arga röster som undrar samma sak men tydligen är jag den enda som upplever denna skitcensur. Har aldrig varit med om att inte hitta ett enda svar via google, helt sjukt

Har frågat flashback förut såg jag men jag fick inget svar då heller. Det måste ju vara något barn-filter jag har aktiverat? Fast vissa videor kan jag höra massor av svordomar i så vad fan är problemet?

Citat:

Det är varken du eller inställningarna som är problemet, istället så är det mer troligt att det är kanalerna som redigerar och som då valt att censurera svordomarna innan de laddas upp på YouTube.
Citera
2021-09-04, 23:37
Medlem
Drickbacks avatar
Går det att komma ifrån mörk bild vid paus? Irriterande tex om man tittar på drönarfilm och vill utforska på stillbild.
Citera
2021-09-06, 17:53
Medlem
Citat:

Det är uppladdaren ja. Inget som går att avaktivera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in