2008-04-16, 18:58
Medlem
HC47s avatar
...vilka skulle du då välja och varför? Personerna i fråga får var levande eller döda. Tanken är att ni under en 5-rätters middag får diskutera lite allt möjligt.

OBS! Det finns kanske (säkert) en liknande tråd men den extremt värdelösa sökfunktionen gav väldigt konstiga resultat...

I alla fall!

Jag skulle välja:

1) Jesus - Jag måste bara få veta hur överskattad det egentligen var! Han har nog inte samma syn på sig själv som de kristna.

2) Carl Michael Bellman - Detta musikaliska geni! Vill veta allt om honom.

3) Napoleon Bonaparte - En av världens största genier och mest intressanta människa i historien. Skulle vilja prata om allt från poltitk till mat med honom.

Jaja, hoppas nu inte jag gjort bort mig med denna tråd.

Nu är det er tur! Motivera gärna lite mer än mig.
2008-04-16, 19:26
Medlem
tpotss avatar
1. Bob Dylan. Behöver jag säga något ens? Världens största musikaliska geni, och med en milt sagt spretig personlighet. Skulle vara sjukligt intressant att spendera en kväll med honom.

2. Skulle nog sätta en musiker till här. Tycker nämligen Tom Morello vore rolig att lyssna på. Sjukt smart och engagerad snubbe när det kommer till politiken.

3. I brist på annat så finns det en tjej på bussen jag tar ibland som verkar ha en sjukt skön stil. Har dock aldrig blivit av att jag snackat med henne. En middag och sen sex med henne vore soft.
2008-04-16, 23:15
Medlem
Kheperas avatar
List-/laidbacktråd och dessutom tveksam koppling till ämnet filosofi. Tråd låst.

/MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in