Även jag har varit med om helvetet att ha körtelfeber (i somras) och även halsböld (2 månader sen). Faktiskt det värsta jag varit med om. Hög feber och omöjligt att dricka vatten, äta eller ens svälja saliv. Halsbölden skar en läkare upp genom munnen, trots att jag bara kunde gapa så man fick in ett finger.
Aldrig har mat smakat så bra som när man efter 1 vecka kunde svälja igen.
Hur funkar det egentligen om man inte kan dricka? De flesta med körtelfeber håller sig väl hemma, utan dropp?
Är man ung och hyfsat frisk så klarar man sig ändå ett tag på det lilla man lyckas få i sig i kombination med förråden man har i kroppen.
Gamla människor däremot kan ju dö av uttorkning eftersom de inte har samma reserver.
Det går att dricka. Det gör ont som fan. Jag klarade mig hyggligt på gainomax - är den kall är det lite som att dricka smält glass - och på resorb. Det, ipren och citodon var det enda jag fick i mig på en hel vecka.
Fisk och potatismos har aldrig smakat så bra som efter den veckan.
Hade exakt likadan flabb när jag åkte på Körtelfeber. Hade så jävla ont i halsen att jag bara ville dö, sen fick jag massa uppfölningssjukdomar eller vad det heter - 30-50 varfyllda blåsor i flabben. Fifan vilket helvete, skönt att det är över
Jag låg hemma o gnällde i 3 veckor, tvingade i mig vatten och kräm typ...Fick nån jävla skit av doktorn, orkar inte kolla vad det hette nu men man skulle gurgla skiten i halsen så att man kunde äta, kruxet var dock att man tappa ALL känsel i halsen. Sväljreflexen var helt körd och du kunde ändå inte äta...
Jag har ingen aning om vad det är men fyfan vad äckligt det ser ut.
Om jag hade sådär skulle jag stuckit iväg till vårdcentralen på direkten och kollat vad det är, ser ju helt fördjävligt ut!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!