2008-04-17, 14:22
Medlem
rmes avatar
Även jag har varit med om helvetet att ha körtelfeber (i somras) och även halsböld (2 månader sen). Faktiskt det värsta jag varit med om. Hög feber och omöjligt att dricka vatten, äta eller ens svälja saliv. Halsbölden skar en läkare upp genom munnen, trots att jag bara kunde gapa så man fick in ett finger.

Aldrig har mat smakat så bra som när man efter 1 vecka kunde svälja igen.
Citera
2008-04-17, 14:25
Medlem
Hur funkar det egentligen om man inte kan dricka? De flesta med körtelfeber håller sig väl hemma, utan dropp?
Citera
2008-04-17, 15:22
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Hur funkar det egentligen om man inte kan dricka? De flesta med körtelfeber håller sig väl hemma, utan dropp?

Är man ung och hyfsat frisk så klarar man sig ändå ett tag på det lilla man lyckas få i sig i kombination med förråden man har i kroppen.
Gamla människor däremot kan ju dö av uttorkning eftersom de inte har samma reserver.
Citera
2008-04-17, 15:23
Medlem
jimmychrists avatar
Det går att dricka. Det gör ont som fan. Jag klarade mig hyggligt på gainomax - är den kall är det lite som att dricka smält glass - och på resorb. Det, ipren och citodon var det enda jag fick i mig på en hel vecka.

Fisk och potatismos har aldrig smakat så bra som efter den veckan.
Citera
2008-04-17, 15:31
Medlem
iatross avatar
Tänket bara sälla mig till skaran och lägga min röst på mononucleos (körtelfeber eller kyssarsjukan som den också kallas)
Citera
2008-04-17, 15:33
Medlem
inavawetrusts avatar
För att dämpa smärtan och för att få något i magen: Ät glass och drick vatten med massa massa is i, kylan lindrar mycket effektivt!
Citera
2008-04-17, 18:57
Medlem
Hade exakt likadan flabb när jag åkte på Körtelfeber. Hade så jävla ont i halsen att jag bara ville dö, sen fick jag massa uppfölningssjukdomar eller vad det heter - 30-50 varfyllda blåsor i flabben. Fifan vilket helvete, skönt att det är över
Citera
2008-04-17, 21:04
Medlem
Sopsäcks avatar
Jag låg hemma o gnällde i 3 veckor, tvingade i mig vatten och kräm typ...Fick nån jävla skit av doktorn, orkar inte kolla vad det hette nu men man skulle gurgla skiten i halsen så att man kunde äta, kruxet var dock att man tappa ALL känsel i halsen. Sväljreflexen var helt körd och du kunde ändå inte äta...
Citera
2008-04-17, 21:12
Medlem
knut_1s avatar
Jupp, det var xylocain viskös, all right! Works like a charm.
Citera
2008-04-17, 21:26
Medlem
Trinnits avatar
Hur är läget idag då, har du varit hos doktorn och fått medicin?

Det är jävligt jobbigt med halsont.
Glass och bafucin brukar jag köra med, men Xylocain låter ju betydligt mer effektivt.
Citera
2008-04-17, 21:45
Bannlyst
Jag har ingen aning om vad det är men fyfan vad äckligt det ser ut.
Om jag hade sådär skulle jag stuckit iväg till vårdcentralen på direkten och kollat vad det är, ser ju helt fördjävligt ut!
Citera
2008-04-17, 22:24
Medlem
Fru Vs avatar
Den som orkar läsa fem sidor ser att karln redan varit på vårdcentralen och fått prover tagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in