• 1
  • 2
2008-04-16, 15:28
Medlem
Hej.

Det började i söndagskväll som lite varm på pannan. Blev värre och värre och idag (NU) , mår jag så dåligt - jag har så jävla ont i halsen att jag vill döda den första som vill prata med mig. Varje gång jag sväljer så tåras ögonen och äta, ja jag kan ju pressa ner lite fiskbullar men fan det är ju tortyr. Det går heller inte att sova med skiten.

Vad tror ni det är? Halsfluss? Streptokukar? Vanlig förskylning? Är jag jude?

bild:

http://img182.imageshack.us/img182/8...naflusshn1.jpg
Citera
2008-04-16, 15:30
Medlem
Vidrigt, varför går du så länge innan du får behandling? Är du en sån där envis jävel som ska klara allting själv? Det är halsfluss.
Citera
2008-04-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Vidrigt, varför går du så länge innan du får behandling? Är du en sån där envis jävel som ska klara allting själv? Det är halsfluss.

Skulle egentligen åka in i morse, men morsan sa "ja men vänta en dag till, det ska man göra"

JAHA?

När jag ringde till hennes jobb idag och fick prata med nån jävla receptionist så hade jag så jävla ont i halsen att jag inte ville prata. Var bara tyst och väntade på receptionistens reaktion i mina svettningar.

Ska åka in till kl 17.
Citera
2008-04-16, 16:37
Medlem
white_rabbit_s avatar
hade streptokocker i vintras och det låter precis som du har beskrivit det, fast det såg lite annorlunda ut. Men kan fortfarande vara streptokocker.

Jag fick ligga hemma i 2 veckor, kräv pencilin.

Krya på dig
Citera
2008-04-16, 16:38
Medlem
-jOE!s avatar
Gissar på halsfluss, får du bara pencilin så kommer du känna dig bättre inom 12 timmar, det är min erfarenhet iallafall.
Citera
2008-04-16, 17:02
Medlem
Thetawaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyDufresne
Hej.

Det började i söndagskväll som lite varm på pannan. Blev värre och värre och idag (NU) , mår jag så dåligt - jag har så jävla ont i halsen att jag vill döda den första som vill prata med mig. Varje gång jag sväljer så tåras ögonen och äta, ja jag kan ju pressa ner lite fiskbullar men fan det är ju tortyr. Det går heller inte att sova med skiten.

bild:

Har du haft körtelfeber? Det ser lite ut som det, och låter också lite som det på det du beskriver.
Gå till husläkaren, finns snabbtest både för det och för halsfluss, så du får veta direkt vad det är.
Citera
2008-04-16, 17:04
Medlem
Din hals ser ut så att det mycket väl skulle kunna vara Streptokockinfektion, och man bör nog ta ett snabbtest. Men som vanligt skulle det mycket väl kunna vara alla andra orsaker till tonsillit, som ex Epstein-Barr virus.
Citera
2008-04-16, 17:16
Medlem
Vilken vacker beläggning på tungan!
Citera
2008-04-16, 17:21
Medlem
MackeBurrs avatar
Ja tycker du kunde ha borsta tänderna lite osv innan du tog kortet
Citera
2008-04-16, 17:23
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyDufresne
Hej.

bild:

Jag hade något som såg liknande ut och unde själva tiden då jag hade detta så mådde jag verkligen pest. Kunde som du nämner inte svälja, varken vatten, mat eller mitt eget saliv gick ned. Fick byta täcke och kudde varje natt då jag svettades kopiösa mängder. Det läkarna på vårdcentralen sa var att det var ett virus av någon sort. Det satt bara i 3 dagar och var över lika fort som det kom för mig.
Citera
2008-04-16, 17:48
Medlem
Fru Vs avatar
Jag hade röstat på körtelfeber.
Citera
2008-04-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Vilken vacker beläggning på tungan!

Den blir så fin när man äter kopiösa mängder Fishermans Friend.

Btw. Var hos läkaren MEN dom kunde inte ta nått prov idag, eftersom dom inte hade labbet öppet. Ska dit imorgon bitti.

Jag får panik snart, det är en jävla misär. Jag svarar inte på tilltal och rummet jag sitter i är så jävla varmt för att solen ligger på min svarta rullgardin. Täcket är blött, lägger jag mig där så lär jag dö. Va fan ska jag göra?

Halsen har svullnat ännnu mer om nån vill se bild?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in