2008-04-16, 12:03
Medlem
Tjena
Jag får upp ett felmeddelande varje gång jag startar min dator
nånting om att SPI inte kunde hittats,
"SPI har stött på problem och måste avslutas står det"

Nån som vet vad detta kan vara för något jag e inte nån haj på datorer problemet uppstog efter att jag satt i nytt nätagg. och ett uppgraderingspaket med moderkort o processor m.m.
Senast redigerad av raulixray 2008-04-16 kl. 12:11.
Citera
2008-04-16, 18:04
Medlem
Ta reda på vad det står exakt, så kanske någon kan hjälpa dig. Felmeddelandena är till för just det, att ge en hint om exakt vad som är fel...
Citera
2008-04-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Ta reda på vad det står exakt, så kanske någon kan hjälpa dig. Felmeddelandena är till för just det, att ge en hint om exakt vad som är fel...
Det står en jädra massa men oftast e de fler som fått samma sorts felmeddelande så jag tänkte att det kan vara nån som kan nått knep
jag får formatera om igen annars de brukar hjälpa
Citera
2008-04-16, 21:59
Medlem
micaeles avatar
SPI står för Service Provider Interface och är ett gränssnitt för moduler i systemetsom skall vara åtkomliga för program.
Utan mer text från felmeddelandet är det helt omöjligt att svara på vad det är, tyvärr.
Citera
2008-04-17, 11:43
Medlem
Jag vet inte vad jag ska skriva för nått ur felmeddelandet, så jag chansar med att detta kan vara nått av intresse

Felsignatur: AppName: ctxfispi.exe

Kan det vara till nån hjälp tro???

synd att det inte går att lägga in bilder här hade kunnat göra de annars...
Citera
2008-04-17, 13:46
Medlem
micaeles avatar
Du ska helt enkelt skriva ALLT i felmeddelandet, ingenting är oviktigt.
Bild kan du lägga upp på hostingsidor och länka härifrån, fungerar finfint.

ctxfispi.exe är en process som Creative använder sig av, och har alltså med ljudkortet att göra, men det kan lika gärna vara spyware och sattyg ändå.

Sök efter spyware här på forumet och du hittar hjälp för att koll om det är ett hot. Om det inte visar sig vara det, kan det vara att du behöver uppdatera dina drivrutiner för ljudkortet.
Citera
2008-04-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du ska helt enkelt skriva ALLT i felmeddelandet, ingenting är oviktigt.
Bild kan du lägga upp på hostingsidor och länka härifrån, fungerar finfint.

ctxfispi.exe är en process som Creative använder sig av, och har alltså med ljudkortet att göra, men det kan lika gärna vara spyware och sattyg ändå.

Sök efter spyware här på forumet och du hittar hjälp för att koll om det är ett hot. Om det inte visar sig vara det, kan det vara att du behöver uppdatera dina drivrutiner för ljudkortet.

Ok det ska jag göra
jag återkommer

Nu var det åtgärdat
Tackar för hjälpen
Senast redigerad av raulixray 2008-04-18 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in