2008-04-16, 12:03
Medlem
Tjena
Jag fr upp ett felmeddelande varje gng jag startar min dator
nnting om att SPI inte kunde hittats,
"SPI har sttt p problem och mste avslutas str det"

Nn som vet vad detta kan vara fr ngot jag e inte nn haj p datorer problemet uppstog efter att jag satt i nytt ntagg. och ett uppgraderingspaket med moderkort o processor m.m.
Senast redigerad av raulixray 2008-04-16 kl. 12:11.
Citera
2008-04-16, 18:04
Medlem
Ta reda p vad det str exakt, s kanske ngon kan hjlpa dig. Felmeddelandena r till fr just det, att ge en hint om exakt vad som r fel...
Citera
2008-04-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Ta reda p vad det str exakt, s kanske ngon kan hjlpa dig. Felmeddelandena r till fr just det, att ge en hint om exakt vad som r fel...
Det str en jdra massa men oftast e de fler som ftt samma sorts felmeddelande s jag tnkte att det kan vara nn som kan ntt knep
jag fr formatera om igen annars de brukar hjlpa
Citera
2008-04-16, 21:59
Medlem
micaeles avatar
SPI str fr Service Provider Interface och r ett grnssnitt fr moduler i systemetsom skall vara tkomliga fr program.
Utan mer text frn felmeddelandet r det helt omjligt att svara p vad det r, tyvrr.
Citera
2008-04-17, 11:43
Medlem
Jag vet inte vad jag ska skriva fr ntt ur felmeddelandet, s jag chansar med att detta kan vara ntt av intresse

Felsignatur: AppName: ctxfispi.exe

Kan det vara till nn hjlp tro???

synd att det inte gr att lgga in bilder hr hade kunnat gra de annars...
Citera
2008-04-17, 13:46
Medlem
micaeles avatar
Du ska helt enkelt skriva ALLT i felmeddelandet, ingenting r oviktigt.
Bild kan du lgga upp p hostingsidor och lnka hrifrn, fungerar finfint.

ctxfispi.exe r en process som Creative anvnder sig av, och har allts med ljudkortet att gra, men det kan lika grna vara spyware och sattyg nd.

Sk efter spyware hr p forumet och du hittar hjlp fr att koll om det r ett hot. Om det inte visar sig vara det, kan det vara att du behver uppdatera dina drivrutiner fr ljudkortet.
Citera
2008-04-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du ska helt enkelt skriva ALLT i felmeddelandet, ingenting r oviktigt.
Bild kan du lgga upp p hostingsidor och lnka hrifrn, fungerar finfint.

ctxfispi.exe r en process som Creative anvnder sig av, och har allts med ljudkortet att gra, men det kan lika grna vara spyware och sattyg nd.

Sk efter spyware hr p forumet och du hittar hjlp fr att koll om det r ett hot. Om det inte visar sig vara det, kan det vara att du behver uppdatera dina drivrutiner fr ljudkortet.

Ok det ska jag gra
jag terkommer

Nu var det tgrdat
Tackar fr hjlpen
Senast redigerad av raulixray 2008-04-18 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in