2008-04-16, 09:58
Medlem
Hej gott folk, har ett litet problem med min macbook, tnkte uppdatera som rubriken redan avsljat men nr jag matar in dvd s efter ngra minuter s kommer det upp att jag har matat in en tom DVD skiva. Det r en brnd skiva men det r en macaffr som har brnt den t mig och man tycker ju att dom borde klara av att brnna en skiva. Nr man tittar p dvdn s ser man ju att dom har brnt ngot p den i alla fall =) men vad kan vara felet? jag har tiger nu vill allts f in denna jkla leopardskiva!

/mvh
Citera
2008-04-16, 20:14
Medlem
eftersom jag har sdan hststorm inne p min trd s ska jag utveckla den lite...Det hnder IBLAND att den kan lsa skivan och d fr jag upp installationsprogrammet, men jag kommer inte lngre n s d den bara str lser om och om igen, igen. Oftast s str den bara lser utan att komma ngonvart, jag har testat p 2 andra macar, en som har tiger en som har leopard, den som har leopard lste den felfritt den startade direkt medans den som hade tiger bara stog och vevade s som min gr. Verkar vara ett bra mystiskt fel, jag har testat olika dvd skivor p min dator utan problem. Kan det vara ngot med att det r en dubbel layer dvd? Och ja, den r ren och har inga repor.
/mvh
Citera
2008-04-16, 20:57
Medlem
Hispers avatar
Ibland s drabbas man av detta att en skiva helt enkelt inte kan lsas. Den fungerar klockrent p andra maskiner men inte p den man vill. Bsta r d att frska gra en ny kopia p ngon av de maskiner dr den fungerar.

Men innan dess s prova med att tvtta skivan. Lite diskmedel + ljummet vatten och torka frsiktigt. Tnk bara p att torka frn mitten och utt eller tvrtom. Aldrig torka en skiva "runt" alltid radiellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in