• 1
  • 2
2008-04-15, 21:46
Medlem
NOiDs avatar
Tråden är väl något malplacerad, men men

Var på denna omtalade marknad för första gången i helgen och det var ju helt klart en upplevelse. Känner nån någon som brukar stå där? Går man med vinst?`Visst är väl 80% av grejorna där stöldgods?
Citera
2008-04-15, 21:49
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
Tråden är väl något malplacerad, men men

Var på denna omtalade marknad för första gången i helgen och det var ju helt klart en upplevelse. Känner nån någon som brukar stå där? Går man med vinst?`Visst är väl 80% av grejorna där stöldgods?

Kviberg heter området. Och ja mycket där är stulet eller smugglat.
Citera
2008-04-15, 21:51
Medlem
dumkopfs avatar
Brukar besöka stället ett par gånger per sommar för att köpa bandspelare(går alltid åt på sommaren ) och det är som du säger helt klart en upplevelse. Närmre mellanöstern kan man nog knappast komma i Göteborgsregionen iallafall..

Mycket stöldgods såklart, men jag har hört att mycket av skräpet kommer från folk som raidar grovsoprum. Har själv hittat både tv och cdspelare i mitt grovsoprum så det ser jag inte alls som osannolikt.
Citera
2008-04-15, 21:52
Medlem
-jOE!s avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=579223
Citera
2008-04-15, 21:58
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=579223

Ledsen alltså. min sökning på kviberg gav inget resultat.
Bästa var ju att ett stånd kan ha allt från ett gammalt avgassystem till laptops och porrfilmer :P
Citera
2008-04-15, 23:43
Bannlyst
Mm, men att siffran skulle vara 80% stöldgods...är helt och totalt överdriven.

20% lagligt ? Nope, snarare 98% stöldgods och resterande är piratprodukter som säljs svart.
Citera
2008-04-16, 07:54
Medlem
Min brors kusins avatar
Var en artikelserie i GP om Kvibergs marknad för en tid sedan och allt stöldgods mm som såldes där. Folks som planenligt raidade apotek för vissa varor som sen såldes helt öppet på marknaden. De som arrangerade marknaden (svenskar) försvarade sej genast med att alla krititk var rasistiskt eller nått åt det hållet.....
Citera
2008-04-16, 07:58
Medlem
master_bs avatar
Mycket som är stöldgods ja. Gick förbi ett stånd med datorskärmar osv. Stod tom "Tillhör Lerums blablla-skola" på en av dom Annars har de goa Langos ute på grusgården där
Citera
2008-04-16, 08:07
Medlem
Förbannads avatar
Kviberg är sannerligen en upplevelse. Jag har varit där några gånger som mindre. Kommer ihåg en gång när en förvirrad äldre gubbe skrek något åt mig, han stirrade på mig och började gå efter mig helt oprovocerat. Jag ökade då farten och försökte ta mig därifrån men han följde efter mig och stirrade på mig med sina psykopatögon. Jag var tvungen att gå ifrån marknaden och till vagnarna för att slippa gubben, jag såg honom då stå ute på vägen och blänga på mig. Jag har alltid undrat vad det var han ville mig

Det roliga var att jag stack dit dagen efter i hopp om att kunna bli lämnad ifred. Döm av min förvåning när samma psykopatgubbe får syn på mig och börjar raskt gå emot mig. Denna gången gav jag dock inte upp, utan istället smög jag omkring tittandes efter gubben hela tiden.

Tåls att tilläggas att jag vid den här tiden inte var så gammal. Kanske 15 år.
Citera
2008-04-17, 23:30
Medlem
Är Kvibergs marknad fortfarande öppet? I så fall, när och vilken tid?
Citera
2008-04-17, 23:37
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Är Kvibergs marknad fortfarande öppet? I så fall, när och vilken tid?

http://www.kvibergsmarknad.se/kviberg.html
Citera
2008-04-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
http://www.kvibergsmarknad.se/kviberg.html

Se på f*n! Hade de egen hemsida? Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera