2008-04-15, 20:51
Medlem
Ja, nu är det så här att för en vecka sedan eller så stötte jag på något skumt...
Jag skulle starta aktivitetshanteraren (ctrl + alt + delete). Men då öppnade den istället LimeWire, som för övrigt inte kunde starta. Tidigare hade jag tillåtit något .exe program ansluta till en DNS-server. Jag avinstallerade LimeWire, och nu kan jag inte starta aktivitetshaneraren på något sätt - d.v.s. inte genom ctrl + alt + delete eller via högerklick på verktygsfältet längst ner och där klicka på aktivitetshanteraren. Jag har XP.

Någon som han någon idé?

Tack på förhand,

Jakob
Citera
2008-04-15, 21:40
Medlem
mantrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakobJ
Ja, nu är det så här att för en vecka sedan eller så stötte jag på något skumt...
Jag skulle starta aktivitetshanteraren (ctrl + alt + delete). Men då öppnade den istället LimeWire, som för övrigt inte kunde starta. Tidigare hade jag tillåtit något .exe program ansluta till en DNS-server. Jag avinstallerade LimeWire, och nu kan jag inte starta aktivitetshaneraren på något sätt - d.v.s. inte genom ctrl + alt + delete eller via högerklick på verktygsfältet längst ner och där klicka på aktivitetshanteraren. Jag har XP.

Någon som han någon idé?

Tack på förhand,

Jakob

Prova skriv "taskmgr" i kör. Temporär lösning i alla fall, hur du ska få tillbaka kortkommandot vet jag ej.
Citera
2008-04-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mantrain
Prova skriv "taskmgr" i kör. Temporär lösning i alla fall, hur du ska få tillbaka kortkommandot vet jag ej.
Då får jag upp en ruta med "Ett annat program använder filen för tillfället.", vad gör man då...?
Citera
2008-04-15, 21:51
Medlem
mantrains avatar
Låter inte helt hälsosamt. Svaret finns säkert här:

http://www.google.se/search?q=taskmg...sing+this+file

men du får själv leta upp det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto