2009-10-19, 18:16
Medlem
BarryHeros avatar
Gudfadern är allmänbildning. Har man inte sett den så ligger man på samma intellektuella nivå som en utvecklingsstörd.

Den är dessutom fruktansvärt bra. Del två likaså.
Citera
2009-10-19, 18:25
Medlem
Jow-Lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Gudfadern är allmänbildning. Har man inte sett den så ligger man på samma intellektuella nivå som en utvecklingsstörd.

Den är dessutom fruktansvärt bra. Del två likaså.
Nu får du skärpa dig, på vilket sätt är den viktigare att ha sett än andra klassiker?
Citera
2009-10-19, 18:26
Medlem
tapirs avatar
Fear and loathing in Las Vegas har jag aldrig orkat se klart, läste dock ut boken på originalspråk på ett dygn :P
Citera
2009-10-19, 19:15
Medlem
Qlipps avatar
Har inte sett alla star wars filmer, sjunde inseglet, casablanca m.m.
Citera
2009-10-19, 19:22
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Har inte sett Crash än. Den vann ju en Oscar för några år sedan men ändå aldrig känt av det där riktiga engagemanget för att ge mig på den. Ibland blir det så med vissa filmer, när man får en förutfattad mening om att den är för seriös. Tankar som "Nej jag orkar inte sätta mig in i den, jag tar en komedi istället" återkommer frekvent när jag ser den liggandes där.

Den är inte superjobbig att plöja igenom tycker jag. Annars ligger den filmen högt på min 250-lista.
Citera
2009-10-19, 19:26
Medlem
Jag skämdes väl lite över att jag inte hade sett Taxi Driver tills den gick på ettan för nån dag sen. Efter jag hade sett den så grät jag över min bortkastade tid

Har bara sett en bit av första Gudfadern, men det är inte några filmer som lockar mig, hur hyllade dom än är.
Citera
2009-10-19, 20:38
Medlem
Geomeisters avatar
Det finns många filmer "man borde sett".

Men nu när DVDs är så billiga börjar jag se en efter en
Citera
2009-10-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Har inte sett alla star wars filmer, sjunde inseglet, casablanca m.m.

Jag har inte ens sett en Star wars film
Citera
2009-10-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jow-Len
Nu får du skärpa dig, på vilket sätt är den viktigare att ha sett än andra klassiker?
Gudfadern är filmens motsvarighet till Mona Lisa.
Citera
2009-10-19, 20:55
Medlem
Hmm. De filmer jag direkt kommer att tänka på är Blade Runner och Big Fish. Ingen av dem kanske är ett oerhört måste, men kan inte komma på någon annan.

Var nog förresten oerhört ung när jag såg Taxi Driver (minns knappt något), så får nog räkna med den också.
Citera
2009-10-20, 01:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Gudfadern är filmens motsvarighet till Mona Lisa.
Well put.
Citera
2009-10-20, 09:11
Medlem
saftad_burks avatar
Förstår inte varför man ska skämmas för att man inte hunnit se en viss film. Man borde vara glad över att man inte sett den än, så att man kan se fram emot det.

Som en gammal antikvariatsherre sa till mig efter att han frågat om jag läst Solsjenitsyn: "Du borde vara glad du, som har så många stora böcker att se fram emot!"

För övrigt verkar BarryHero ganska så mongolid av sig.
Einstein såg aldrig Gudfadern = ditt usla resonemang faller ihop som en full hora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in