2013-05-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, tvåan är ju längre i speltid dessutom så det kan bli lite dötid emellanåt i filmen men ingenting som jag direkt stör mig på, båda filmerna är stora mästerverk och man får respektera regissörens hantverk samt vision. Verkar mest vara ungdomar som anser att filmerna är långsamma, sega och händelselösa och de som inte sett filmerna i fråga blir nog avskräckta då dom hör att filmerna är långsamt berättade.

Jag som inte har sett triologin kan bli avskräckt av det ja. Dessutom säger de flesta att den tredje filmen är "dålig" och att man egentligen bara behöver se Gudfadern 1 + 2. Kan ju säga att sådant inte får mig att vilja se film nummer tre direkt, och det vore konstigt att se de första filmerna i triologin men inte den sista. Men det är troligen bara jag som tycker så.
Citera
2013-05-19, 13:19
Medlem
dallks avatar
Såg Gudfadern 1 och 2 första gången för nått år sen, riktigt bra filmer. Var kanske lite skämmigt att inte sett dessa filmer innan.
Citera
2013-05-19, 13:22
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Jag som inte har sett triologin kan bli avskräckt av det ja. Dessutom säger de flesta att den tredje filmen är "dålig" och att man egentligen bara behöver se Gudfadern 1 + 2. Kan ju säga att sådant inte får mig att vilja se film nummer tre direkt, och det vore konstigt att se de första filmerna i triologin men inte den sista. Men det är troligen bara jag som tycker så.
Part 3 är enligt mitt tycke en riktigt bra film också, lever kanske inte upp till mästerverk standarden som 1 och 2 gör men tycker 3 är absolut sevärd.
Citera
2013-05-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Part 3 är enligt mitt tycke en riktigt bra film också, lever kanske inte upp till mästerverk standarden som 1 och 2 gör men tycker 3 är absolut sevärd.

Jag skrev "dålig" inom citattecken då folk egentligen inte tycker att Gudfadern är dålig i ordets rätta bemärkelse. Bara att filmen inte är lika bra som de första två filmerna, och att det inte är en film som man behöver se. Om man inte vill. Jag vet dock inte, då jag inte har sett filmerna.
Citera
2013-05-19, 13:26
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Jag är nog en av få som tycker 3:an är bättre än 2:an.
Citera
2013-05-19, 13:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Om man endast sett moderna Hollywoodproduktioner så kan nog Gudfadern filmerna kännas sega i berättartempot. Sen att de flesta inkl mig när jag såg filmerna första gången gick in med inställningen att jag ska se världens bästa film gjorde det inte bättre, klart jag tyckte den var bra men något överskattad. Var inte förrän andra gången jag såg part 1 på tv och utan förväntningar som jag verkligen kunde upptäcka vilket jäkla mästerverk det är.

Ja, jag var likadan då jag var tretton år och följde IMDB's top 250-lista slaviskt och Gudfadern (ettan) toppade listan, klart att man blir påverkad utav det och precis som för din del så förstod jag aldrig storheten första gången. Kanske var efter andra eller tredje omtitten som jag förstod storheten och läste boken av Mario Puzo kort därefter. Däremot såg jag inte så mycket Hollywoodfilm som ung, var väldigt pretentiös på den tiden och såg bara klassikerna så jag hade ju snarare hört att Gudfadern är världens bästa film snarare att den skulle vara långsam och tråkig.

Citat:
Ursprungligen postat av Starberries

Nu har jag inte sett trean på över tio år och bara sett den en gång hittills i livet, jag gillade den inte då och borde se om den, blev som sagt avskräckt efter att ha läst att den skulle vara sämre än de två första. Man ska alltid ge filmer en ärlig chans, speciellt om det är en trilogi och precis som med gamla Star Wars-trilogin där Return of the Jedi får en massa skit så utgör ju trots allt filmerna en enhet som sammanfogar historien och knyter ihop den. Därför borde man även se trean och inte prioritera bort den som många verkar göra!
Citera
2013-05-19, 14:36
Bannlyst
Avatar har jag inte sett. Känns som att jag är den enda människan på jorden som inte sett den än.
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-05-19 kl. 14:44.
Citera
2013-05-20, 16:25
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Många som verkar tycka att Gudfadern tillsammans med Apocalypse Now (Redux-versionen) är sega, aldrig förstått det, du kanske vill förklara varför du tycker att Gudfadern är seg?

För min del är inte 'seg' synonymt med 'tråkig'. Apocalypse Now (Redux), Stalker & 2001 är t. ex tre av mina absoluta favoritfilmer, men jag har full förståelse ifall folk tycker att de är sega.
Citera
2013-05-20, 16:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
För min del är inte 'seg' synonymt med 'tråkig'. Apocalypse Now (Redux), Stalker & 2001 är t. ex tre av mina absoluta favoritfilmer, men jag har full förståelse ifall folk tycker att de är sega.

Ja, det resonemanget har du rätt i! Förutom 2001 som jag inte alls gillar så håller jag med dig, Apocalypse Now Redux är en sådan typisk film som man kan stoppa i BD-spelaren närsomhelst på dygnet och bara sugas in i filmen, detsamma gäller Stalker trots att jag inte äger den på DVD (ännu).
Citera
2013-05-20, 16:59
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ja, det resonemanget har du rätt i! Förutom 2001 som jag inte alls gillar så håller jag med dig, Apocalypse Now Redux är en sådan typisk film som man kan stoppa i BD-spelaren närsomhelst på dygnet och bara sugas in i filmen, detsamma gäller Stalker trots att jag inte äger den på DVD (ännu).

Den bästa sortens filmer är de som verkligen hypnotiserar en. När man sett klart Apocalypse Now och Stalker känns det som att man kommit hem från en lång resa.
Citera
2013-05-20, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Den bästa sortens filmer är de som verkligen hypnotiserar en. När man sett klart Apocalypse Now och Stalker känns det som att man kommit hem från en lång resa.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Citera
2013-06-13, 18:47
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Gladiator med Russell Crowe. Känns smått pinsamt då det verkar vara en film alla man känner, oavsett stort eller litet filmintresse, har sett. Den har ju hela 13 år på nacken så det börjar bli dags att se den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in