2009-04-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Om man däremot vänder på frågeställningen så kan man, som optimist, säga: "filmer du lyckligtvis har kvar att se" och då har man ett gäng kvalitetsrullar kvar att avverka. Blir lite gladare när jag tänker så
Haha!
Citera
2009-04-17, 22:41
Medlem
monoceress avatar
Fortfarande inte lyckats se Schindler's List, American History X och Gudfadern, trots att alla ligger på hårddisken och dummar sig.

Sen så har jag inte sett Casablanca, Borta med Vinden, Citizen Caine och Twelve Angry men än, fast det skäms jag inte över, tar det som det kommer
Citera
2009-04-17, 23:08
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ald
Ajdå, det visste jag inte Blir väl kanske till att bryta mönstret och se dem båda, eftersom jag har hört så mycket bra om dem.
Schindlers list skulle inte kunna va något annat än svartvit, det gör den så pass mycket mer realistisk i den miljön den utspelar sig i.

Filmer jag inte har sett:
Singin' in the Rain'
Chinatown
Bonnie and Clyde
The Deer Hunter (även fast jag nästan har sett alla andra De Niro filmer)
Citera
2009-04-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
American Psycho har jag inte sett än, det är tragiskt. Inte heller Koyaanisqatsi.

Till er som beklagar er över att ni inte sett Fight Club; gör det inte. Mer pretentiös, skitnödig och desperat-macho film får man leta efter.

oj herregud vad jag tycker synd om dig som inte ser det bra i den
Citera
2009-04-17, 23:26
Medlem
Tingalings avatar
Uppenbarligen The good, the bad and the ugly eftersom alla höjer den till skyarna. Måste ta tag i det när jag får tid.

Sedan har jag aldrig sett en hel starwarsfilm heller. Bara delar, i princip bara början, på några av dem. Säkert skithäftiga när de kom men nu förstår jag inte alls vad som är så himla speciellt med dem. Massor av karaktärer att hålla koll på, konstiga namn som gör en förvirrad och sedan orkar jag inte hålla koll på alla relationer som verkar pendla fram och tillbaka hela tiden. Dessutom är äventyrsfilmer inte min grej. Så de filmerna kommer jag nog inte att ge fler chanser ( dock inte sagt att de är dåliga för det tror jag inte att det är)
Citera
2009-04-17, 23:38
Medlem
cyberhogs avatar
En sak jag skäms över: Jag såg Schindlers list men fattade inte handlingen för alla karaktärer såg likadana ut och var klädda likadant

Sen har jag inte sett någon av Alien-filmerna heller...
Citera
2009-04-17, 23:40
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
Sen har jag inte sett någon av Alien-filmerna heller...

Då har du en underbar filmserie framför dig. Make the most of it! Bluray-versionerna ska tydligen vara lysande
Citera
2009-04-17, 23:45
Medlem
quaertys avatar
[quote=cyberhog]En sak jag skäms över: Jag såg Schindlers list men fattade inte handlingen för alla karaktärer såg likadana ut och var klädda likadant

quote]
Det blir gärna en aning uniformt när man gör nasse/koncentrationsläger-rullar.

En av de enklaste filmerna att greppa förövrigt, premiärsåg den för en vecka sedan.
Citera
2009-04-17, 23:58
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Nu har jag sett den. Helt okej.

Nu skäms jag istället för att jag inte har sett The Great Dictator. Åtminstone inte i vuxen ålder, har ett svagt minne av filmen från min barndom. Men det kan vara de gamla vanliga hjärnspökena som som härjar runt.
Skönt att se att även solen har sina fläckar.

Som svar på topic kan jag säga så mycket som att jag har en del att se fram emot, och det känns bra.
Citera
2009-04-18, 01:33
Bannlyst
Watchmen. Verkar för hypad alltså..
Citera
2009-04-18, 01:48
Medlem
Thelemas avatar
Jag tycker det är lite pinsamt att jag varken sett så mycket av Woody Allen eller Werner Hertzog. Speciellt då jag citerat dom vid ett flertal tillfällen.
Citera
2009-04-18, 01:57
Medlem
NicJays avatar
Den enda filmen som jag kan tänka mig på rak arm borde vara den onde den gode den fule
men den köpte jag idag så det problemet borde vara löst innan helgen är slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in