2009-04-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
American Psycho har jag inte sett än, det är tragiskt. Inte heller Koyaanisqatsi.

Till er som beklagar er över att ni inte sett Fight Club; gör det inte. Mer pretentiös, skitnödig och desperat-macho film får man leta efter.

Så sa jag med första gången jag såg Fight Club, andra gången däremot så tyckte jag den var bra, likadant med American history X, krävdes att jag såg den 2 gånger för att uppskatta den, antar att det har något med åldern att göra.
Senast redigerad av kr0owe 2009-04-17 kl. 12:43.
Citera
2009-04-17, 13:27
Medlem
Alds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Du vet att både Schindler's List och Dr. Strangelove är i svartvitt, va?

Ajdå, det visste jag inte Blir väl kanske till att bryta mönstret och se dem båda, eftersom jag har hört så mycket bra om dem.
Citera
2009-04-17, 13:51
Medlem
Giorgis avatar
Once upon a time in america
Citera
2009-04-17, 14:05
Medlem
Sagan om ringen?
Citera
2009-04-17, 15:29
Medlem
Sin City
När lammen tystnar
Trainspotting

Annars har jag nog tamejfan avverkat alla gamla storfilmer. Det där är iallafall dom enda jag inte sett på tankafett's top 100 lista.
Citera
2009-04-17, 15:58
Medlem
Axells avatar
Band of brothers.
Citera
2009-04-17, 16:00
Medlem
Jag skäms över att jag inte har sett gudfadernfilmerna. Speciellt eftersom jag köpte dem på dvd för ett år sedan...
Citera
2009-04-17, 16:03
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Band of brothers.
Samma här. Men det är inget jag skäms över. Jag har serien hemma, jag vet hur jävla bra den är, men ännu har jag inte hittat rätt tillfälle att se den. Snart däremot! Skönt med lite tidspress i och med att uppföljaren planeras komma inom en inte allt för avlägsen framtid
Citera
2009-04-17, 21:16
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Trots att jag flera gånger har deltagit i diskussioner om filmen och har ganska bestämda åsikter om den så har jag inte sett Schindler´s List.

Puh! Faktiskt ganska skönt att få ur sig den hemligheten. I och för sig anonymt på ett internetforum, men va fan...
Nu har jag sett den. Helt okej.

Nu skäms jag istället för att jag inte har sett The Great Dictator. Åtminstone inte i vuxen ålder, har ett svagt minne av filmen från min barndom. Men det kan vara de gamla vanliga hjärnspökena som som härjar runt.
Citera
2009-04-17, 21:20
Medlem
dannekerrors avatar
star wars
gud fadern
Citera
2009-04-17, 21:33
Medlem
olllies avatar
Har skämts länge för att jag missat att se The Thing. Älskar genren, Kurt Russell i snyggt skägg, samt att temat med paranoia bör tilltala mig. Näfan, nu blir det dags att se filmen. Ikväll!

Två andra filmer jag ofta intalat mig själv att "för fan olllie, nu måste du ta och se dessa filmerna" är Barry Lyngdon och Dr Strangelove. Vet inte varför det inte blivit av, har väl till viss del med ork att göra.

Om man däremot vänder på frågeställningen så kan man, som optimist, säga: "filmer du lyckligtvis har kvar att se" och då har man ett gäng kvalitetsrullar kvar att avverka. Blir lite gladare när jag tänker så
Citera
2009-04-17, 22:15
Medlem
Ställer mig i ledet tillsammans med alla som inte sett Gudfadern. Vi har alla filmerna hemma just nu men det blir aldrig av att titta på dom, det lockar helt enkelt inte! Men jag ska ta tag i det där någon dag så märker jag förhoppningsvis varför man "måste" se Gudfadern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in