2013-05-18, 18:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Jag har inget som helst intresse av sci-fi, fantasy,action och skräck. Därför är mitt filmtittande väldigt begränsande. Blir uttråkad av människor som flyger och blir beskjutna så det sprutar fejkblod..

Jo, men med tanke på att vi inom maximalt 10 år kommer att leva i "Hubotsamhället" och att vi inom 20 år, max 30 år, kommer att ha skapat ultra-intelligenta maskiner så är vare sig "Blade-runner" eller "matrix" ointressanta. Slagsmål, stridscener och blod kan du ju lämna åt kidsen att yvas över. Det är de existentiella implikationerna som är intressanta. Det är väl därför, jag nästan ensam, tycker att "Matrix - reloaded" är bra, trots en massa fighter. Dock bör man ha sett den första filmen innan man ser uppföljaren.
Citera
2013-05-18, 18:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huntis
Gudfadern.
Jag är en hemsk människa.

Nej da! Det finns en massa andra bra gangsterfilmer som är bra och inte sega som tuggummi!

Och om du prompt skall se en Gudfadern film så tycker i alla fall jag att tvåan är bättre än ettan.
Citera
2013-05-18, 18:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
Skäms väl inte riktigt, men en film som jag inte sätt än är Sjätte sinnet. Kanske ingen film som man borde se, men känns som att de flesta har sätt den och att den är lite kult. Dessutom har jag lyckats hålla mig från att få den spoilad. Något som borde vara en feat då jag har varit på internet hela mitt liv.

Undvik spoilers och försök att se den i framtiden så du inte går miste om twisten!
Citera
2013-05-18, 18:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har svårt för samtliga tre filmer i den nya trilogin och Episode 3 är inget undantag, slutscenen är i min mening det enda bra i hela filmen.

Jag minns naturligtvis inte slutscenen, så mycket vikt lägger jag på "Star-wars" filmerna!
Citera
2013-05-18, 19:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej da! Det finns en massa andra bra gangsterfilmer som är bra och inte sega som tuggummi!

Många som verkar tycka att Gudfadern tillsammans med Apocalypse Now (Redux-versionen) är sega, aldrig förstått det, du kanske vill förklara varför du tycker att Gudfadern är seg?
Citera
2013-05-18, 19:28
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Jo, men med tanke på att vi inom maximalt 10 år kommer att leva i "Hubotsamhället" och att vi inom 20 år, max 30 år, kommer att ha skapat ultra-intelligenta maskiner så är vare sig "Blade-runner" eller "matrix" ointressanta. Slagsmål, stridscener och blod kan du ju lämna åt kidsen att yvas över. Det är de existentiella implikationerna som är intressanta. Det är väl därför, jag nästan ensam, tycker att "Matrix - reloaded" är bra, trots en massa fighter. Dock bör man ha sett den första filmen innan man ser uppföljaren.

Eftersom dagens samhälle kryllar av tjejer som är förälskade i Twiligh-serien så tycker jag prompt du ska sätta dig och kolla igenom alla filmer då. Det är ju pedofilin i det hela som är intressant.Ungefär så ser jag på dina argument till varför jag ska se filmer jag finner helt ointressanta.
Citera
2013-05-19, 00:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Eftersom dagens samhälle kryllar av tjejer som är förälskade i Twiligh-serien så tycker jag prompt du ska sätta dig och kolla igenom alla filmer då. Det är ju pedofilin i det hela som är intressant.Ungefär så ser jag på dina argument till varför jag ska se filmer jag finner helt ointressanta.

Du behöver givetvis inte se på filmer du tycker är ointressanta, (jag har iof plågat mig igenom en Twiligh film, bara för att se vad hela hypen rörde sig om). Men för min egen del så tror jag att en mycket intressant framtid väntar oss, och jag vill vara psykologiskt förberedd för den. Men som sagt var, du ser givetvis på de filmer som intresserar just dig!
Citera
2013-05-19, 00:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Många som verkar tycka att Gudfadern tillsammans med Apocalypse Now (Redux-versionen) är sega, aldrig förstått det, du kanske vill förklara varför du tycker att Gudfadern är seg?

Inte vet jag, dock tyckte jag att tvåan kändes mer rapp.
Citera
2013-05-19, 13:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Inte vet jag, dock tyckte jag att tvåan kändes mer rapp.

Så kanske det är, har fått intrycket av att många anser att ettan är seg och att anslaget med bröllopet är alldeles för långt. Själv uppskattar jag hela filmen riktigt mycket och just bröllopet för att det ger perspektiv på resten av filmen, precis som inledningen i The Deer Hunter som är en annan film som folk verkar tycka är seg.
Citera
2013-05-19, 13:07
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Så kanske det är, har fått intrycket av att många anser att ettan är seg och att anslaget med bröllopet är alldeles för långt. Själv uppskattar jag hela filmen riktigt mycket och just bröllopet för att det ger perspektiv på resten av filmen, precis som inledningen i The Deer Hunter som är en annan film som folk verkar tycka är seg.
Intressant, har själv känt precis tvärtom. Tycker det är 2an som är lite långsammare mellan 1 och 2.
Citera
2013-05-19, 13:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Intressant, har själv känt precis tvärtom. Tycker det är 2an som är lite långsammare mellan 1 och 2.

Ja, tvåan är ju längre i speltid dessutom så det kan bli lite dötid emellanåt i filmen men ingenting som jag direkt stör mig på, båda filmerna är stora mästerverk och man får respektera regissörens hantverk samt vision. Verkar mest vara ungdomar som anser att filmerna är långsamma, sega och händelselösa och de som inte sett filmerna i fråga blir nog avskräckta då dom hör att filmerna är långsamt berättade.
Citera
2013-05-19, 13:18
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ja, tvåan är ju längre i speltid dessutom så det kan bli lite dötid emellanåt i filmen men ingenting som jag direkt stör mig på, båda filmerna är stora mästerverk och man får respektera regissörens hantverk samt vision. Verkar mest vara ungdomar som anser att filmerna är långsamma, sega och händelselösa och de som inte sett filmerna i fråga blir nog avskräckta då dom hör att filmerna är långsamt berättade.
Om man endast sett moderna Hollywoodproduktioner så kan nog Gudfadern filmerna kännas sega i berättartempot. Sen att de flesta inkl mig när jag såg filmerna första gången gick in med inställningen att jag ska se världens bästa film gjorde det inte bättre, klart jag tyckte den var bra men något överskattad. Var inte förrän andra gången jag såg part 1 på tv och utan förväntningar som jag verkligen kunde upptäcka vilket jäkla mästerverk det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in